דאעש מדווח על מותו של מנהיגו ומכריז על מנהיג חדש לארגון

דאעש הודיע, ביום רביעי, על מותו של מנהיגו, אבו אל-חסן אל-האשמי אל-קרשי, מבלי לציין את מקום או תאריך מותו, בהקלטת אודיו המיוחסת לדוברו.

דובר הארגון, אבו עומר אל-מוחג'יר, אמר בהקלטה, שפורסמה בחשבונות ג'יהאדיסטים, כי אל-קרשי "נהרג (…) בזמן שנלחם באויבי האל ".

הדובר הודיע ​​על מינויו של "אבו אל-חסיין אל-חסיני אל-קרשי" ,  أبو الحسين الحسيني القرشي , לרשת את מנהיג דאעש ההרוג.

המדינה האסלאמית, שהשתלטה על אזורים נרחבים בסוריה ובעיראק ב-2014, ספגה תבוסה ראשונה בעיראק ב-2017 ולאחר מכן בסוריה ב-2019, ואיבדה את כל אזורי השליטה שלה. עם זאת, חבריה המסתתרים ברחבי האזור עדיין פותחים בהתקפות, גם אם מוגבלות, בשתי המדינות, במיוחד נגד כוחות הביטחון. הארגון טוען גם לפיגועים במדינות אחרות.

כוחות ארה"ב הצליחו לעצור מנהיגים ג'יהאדיסטים של הארגון הקיצוני במספר פעולות חיסול, ובראשם שני המנהיגים לשעבר של המדינה האסלאמית, אבו בכר אל-בגדאדי באוקטובר 2019, ולאחר מכן אבו איברהים אל-קרשי בפברואר האחרון בנפת אידליב בצפון מערב סוריה.

ביולי הודיעה ארצות הברית כי הרגה את מנהיג המדינה האסלאמית בסוריה, מאהר אל-עקל, במתקפה שביצע מל"ט אמריקאי, ופיקוד המרכז בפנטגון הגדיר אותו כ"אחד מחמשת המנהיגים הבולטים ביותר" של הארגון הקיצוני.

ב-9 בספטמבר הודיע ​​נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי כוחות טורקים עצרו "מנהיג בכיר" של המדינה האסלאמית, שכונה "אבו זייד", ששמו האמיתי הוא בשאר ח'טאב ע'זאל א-סומיידי. כלי תקשורת בטורקיה דיווחו אז כי ראיות מצביעות על כך שאל-סומיידאי עשוי להיות אל-האשמי אל-קרשי.

أنباء عن اعتقال أبو الحسن القرشي زعيم تنظيم داعش

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלחבאר ליביה24