CNN: משמרות המהפכה איימו על שחקני איראן ב"עינוי משפחותיהם"

הגורם אמר כי שחקני נבחרת איראן זומנו לפגישה עם אנשי משמרות המהפכה לאחר המשחק הראשון במונדיאל 2022 מול אנגליה, בו נמנעו השחקנים מלשיר את ההמנון הלאומי לפני המשחק.

המקור הסביר כי נאמר להם שמשפחותיהם יתמודדו עם "אלימות ועינויים" אם לא ישירו את ההמנון הלאומי או אם יצטרפו לכל מחאה פוליטית נגד המשטר בטהרן.

התאחדות הכדורגל האיראנית לא הגיבה לבקשת לתגובה.

שחקני נבחרת איראן נמנעו מלשיר את ההמנון הלאומי של ארצם במשחק הראשון מול אנגליה, אותו הפסידו 6:2, אך חזרו לשיר אותו במשחק השני מול וויילס, כשהאיראנים ניצחו בהפרש של שני שערים.

המקור, שעוקב מקרוב אחר שירותי הביטחון האיראנים הפועלים בקטאר בתקופת המונדיאל, אמר כי עשרות קצינים ממשמרות המהפכה האיראנים גויסו למעקב אחר השחקנים האיראנים, שאינם מורשים להתערבב מחוץ למחנה הנבחרת או להיפגש עם משלחות זרות.

המקור אמר כי קרלוס קווירוז, המאמן הפורטוגלי של נבחרת איראן, נפגש בנפרד עם קציני משמרות המהפכה האיראניים לאחר שאיימו על שחקנים איראנים ובני משפחותיהם.

הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם הודיע ​​בשבוע שעבר כי יותר מ-300 בני אדם, בהם יותר מארבעים ילדים, נהרגו מאז תחילת הפגנות המחאה על מותה של אמיני ב-16 בספטמבר ,  בעוד ארגון זכויות האדם האיראני, שבסיסו באוסלו, דיווח כי 378 בני אדם נהרגו, בהם 47 ילדים.

سي إن إن" نقلا عن مصدر مطلع:الحرس الثوري هدد أسر لاعبي المنتخب الإيراني  بالسجن والتعذيب

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: איראן אינטרנשיונל