ניסיון חיסול של קצין סורי בכיר מדרום לדמשק לא הרחק מגבול הגולן

לפני כמה ימים חוסל קצין איראני בכיר בדרגת אלוף משנה , לדברי האיראנים , הוא חוסל על ידי סוכנים ישראלים.

לא עבר הרבה זמן והתברר כי הקצין האיראני ,משורות חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה האיראנים, היה מומחה לפיתוח וייצור מנגנוני הנחייה לטילים בליסטיים שאיראן ייצרה על אדמת סוריה לטובת טילים שאיראן התקינה על אדמת סוריה ולטובת מאגר הטילים הבליסטיים של חיזבאללה בלבנון המאיימים על כל נקודה בישראל.

היום פורסמו ברשתות החברתיות בסוריה כי קצין סורי בכיר , בדרגת אלוף משנה ,היה מטרה לניסיון חיסול בגזרה סמוכה , קרוב לעיירה כיסוואה שמדרום לדמשק.

הקצין הסורי , אל"מ באסל על חוצ'ור , שנפצע קשה מ"מטען שהושתל במכוניתו"  הוא מפקד פוג' 6 בדיביזיה 25 – כוחות מיוחדים הכפופה לגייס 5 של צבא סוריה, הנתמכת , מאומנת וממומנת על ידי הרוסים.

אמצעי התקשורת הסורים טוענים כי האיש נפגע  במסגרת הפעילות לטיהור השטח מאלמנטים טרוריסטיים. אגב ,אחיו , ששרת בצבא סוריה נהרג במהלך מלחמת האזרחים במדינה.

על פי דיווחים באמצעי תקשורת של האופוזיציה הכוחות הסורים הפועלים בדרום המדינה , ואך לאחרונה היו נאמנים לרוסים , החלו לשתף פעולה עם האיראנים בפעילות הצבאית שלה מול גבול ישראל וגם מסייעים בפעילות הנרחבת של סחר בסמים בהם מעורבים לא רק האיראנים אלא גם אנשי חיזבאללה המנסים לדחוף את סחורתם אל תוך הטריטוריה הירדנית.

השאלה הנשאלת היא האם ניסיון החיסול היה אמיתי שנכשל או שליחת מסר מהדהד לכל הפיקוד הסורי הבכיר בגזרה להפסיק את שיתוף הפעולה עם האיראנים בפעולות שנועדו לפגוע קשות בבטחון ישראל ?