גרמניה מצדיקה את ההקלות לקבלת אזרחות בצורך הנואש בעובדים מקצועיים

משרד הפנים של גרמניה הגן ביום שני על תכנית ממשלתית להקל על אנשים להגיש בקשה לאזרחות, למרות תלונות מתוך הקואליציה והאופוזיציה על כך שהיא עלולה לדרבן הגירה בלתי חוקית.

הממשלה אמרה שהיא רוצה להגביר את ההגירה וההכשרה כדי להתמודד עם מחסור בעובדים מקצועיים שמכביד על כלכלת המדינה בתקופה שבה אוכלוסייה מזדקנת מערימה לחץ על מערכת הפנסיה הציבורית.

"זו תכנית מרכזית של הקואליציה הזאת מתוך הבנה ברורה שגרמניה היא מדינת הגירה", אמר דובר המשרד, שהשיב לשאלות העיתונאים על התלונות.

"אנחנו מדברים על תכנית שהוסכמה בפרוטרוט בהסכם הקואליציוני", הוסיף במסיבת העיתונאים.

שרת הפנים ננסי וסר, המשתייכת למפלגה הסוציאל-דמוקרטית, מקווה לצמצם את מספר השנים המקסימלי שאדם צריך להמתין לפני שהוא מתאזרח משמונה לחמש שנים, ולהסיר את ההגבלות על אזרחות כפולה.

דרישות השפה הגרמנית לקבלת אזרחות יוקלו לבני דור העובדים והעובדים הזרים, רבים מהם טורקים, שהגיעו לגרמניה בשנות החמישים והשישים כעובדים זרים.

טיוטת ההצעה עשויה להיות כפופה לשינויים, שכן היא תוצג למשרדי ממשלה אחרים לקבלת הערות בימים הקרובים, ולאחר מכן היא תאושר על ידי ממשלת שלוש המפלגות, ולאחר מכן תוצג למחוקקים בפרלמנט הגרמני (בונדסטאג).

המזכיר הכללי של המפלגה הדמוקרטית החופשית, השותף הקואליציוני הפחות משפיע במפלגה הסוציאל-דמוקרטית ובמפלגת הירוקים, הביע את התנגדותו לתכנית.

בראיון לעיתון Rhenish Post, ביג'אן ג'ר סריי הטיל ספק בעיתוי התכנית וביקר את ההתקדמות המוגבלת בנושאי גירוש פליטים ובמאבק בהגירה הבלתי חוקית.

خطوات التقد يم للحصول على الجنسية الأ لمانية - جريدة مونستر الألمانية

קרדיט: אלחורה