מחקר מזהיר מפני קורונה "חדשה גרועה יותר מאומיקרון"

מחקר שנערך תוך שימוש בדגימות מאדם מדוכא חיסונית במשך תקופה של 6 חודשים מצא שהנגיף שגורם למחלת קוביד התפתח להיות פתוגני יותר, מה שאומר שגרסה חדשה של הנגיף עשויה להראות תסמינים חמורים יותר ממה שנגרם על ידי זן האומיקרון הדומיננטי הנוכחי – כך מדווח אתר החדשות האמריקאי בלומברג .

המחקר , שנערך על ידי אותה מעבדה שבדקה לראשונה את זן Omicron עבור עמידות לחיסון בשנה שעברה, השתמשה בדגימות מאדם שנדבק ב-HIV.

החוקרים מצאו כי הנגיף גרם בתחילה לאותה רמה של הדבקה ומוות בזן Omicron BA.1, אך ככל שהוא התפתח, רמות אלו עלו והפכו דומות לגרסה הראשונה של נגיף הקורונה שהופיעה בווהאן, סין שהיה הקטלני ביותר שהופיע עד כה.

המחקר, בראשות אלכס סגל במכון לחקר הבריאות האפריקאי בדרבן, דרום אפריקה, מצביע על כך שהפתוגניים של קוביד-19 יכולים להמשיך ולעבור מוטציה וכי מוטציה חדשה עשויה לגרום לתסמיני מחלה קשים ולמוות יותר מאשר זן Omicron הנוכחי הנחשב קל יחסית. 

ראוי לציין כי המחקר לא נבדק על ידי מומחים אחרים במה שמכונה "ביקורת עמיתים" והוא מבוסס אך ורק על עבודת מעבדה על דגימות מאדם אחד.

סגל ומדענים אחרים העריכו בעבר כי וריאנטים כמו בטא ואומיקרון, ששניהם זוהו לראשונה בדרום אפריקה, עשויות להתפתח אצל אנשים עם בעיות חיסוניות כמו אלה עם HIV. 

ככל שלוקח לאנשים אלה זמן רב יותר להתרפא מהמחלה, הם אמרו, זה מאפשר לנגיף לעבור מוטציה ולהיות מסוגלים יותר להתחמק מנוגדנים.

במחקר החדש, שפורסם ב-24 בנובמבר, אמרו החוקרים כי הניתוח "עשוי להצביע על כך שהתפתחות נגיף הקורונה בזיהום ארוך טווח אינו מוביל להיחלשות הנגיף מה שעשוי להצביע על כך שהמוטנט העתידי עשוי להיות פתוגני יותר מהמוטנט הנוכחי ,זני ה-Omicron , הפעילים ביותר כרגע."

رقم قياسي جديد لإصابات أميركا.. آخر تطورات كورونا حول العالم | سكاي نيوز  عربية

קרדיט: אלחורה   קרדיט לאיור: סקיי ניוז ערביה