השתמטות נרחבת בשורות משמרות המהפכה מלהגיע לחזיתות הלחימה מחשש שיחוסלו

כחלק ממבצע איכותי וברמה גבוהה, טהראן קיבלה מכה חדשה באמצעות התנקשות באחד מבכירי התעשייה הצבאית שלה משורות משמרות המהפכה האירניים בבירת סוריה, דמשק.

איראן הודתה בחיסולו של קולונל דאוד ג'עפרי, יועץ לחיל האוויר של משמרות המהפכה, ליד דמשק, לאחר שמטען חבלה התפוצץ במכוניתו ב-21 בנובמבר 2022.

טהראן המתינה יומיים, לפני שסוכנויות איראניות שידרו הודעה למשמרות המהפכה, המאשרת את חיסולו של ג'עפרי, "על ידי סוכני הישות הציונית, כאשר מטען חבלה התפוצץ בכביש ליד דמשק".

בהודעת משמרות המהפכה הוסיפו, "הישות הציונית המזויפת והפושעת ללא ספק תקבל תגובה".

התנקשות רגישה

בנוגע לפרטי המבצע, אתרי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי ההתנקשות התרחשה בסמוך לאזור "סיידה זינב", שכונה בבירה דמשק, שהפכה לאזור איראני המופרד לחלוטין מסביבתו.

בצילומי הווידאו נראו גם הריסת המכונית האזרחית שבה נסע הקולונל האיראני, יונדאי אוונטה, והמלווה הסורי שלו נהרג אף הוא.

תמונה

שכונת "סיידה זינב", דרומית לדמשק, עשור לאחר המהפכה הסורית, הפכה למעוז המבוצר הגדול ביותר של המיליציות האיראניות בלב הבירה, שם מתגוררות משפחות מנהיגיה הצבאיים, כולל קציני משמרות המהפכה. .

מדובר באינדיקציה להיקף "חדירת המודיעין" גם בשכונת סיידה זיינב, למרות שראשי משמרות המהפכה נעו בתוך דמשק במכוניות אזרחיות ועם לוחיות רגילות להסוואה ביטחונית.

נראה כי טהראן הסתירה בתחילה את מותו של ג'עפרי כדי להבטיח את העברתגופתו לבירה טהראן, כדי לארגן את טקסי הלוויה שלו שהתקיימו ב-24 בנובמבר 2022, כאשר הוא הועבר במטוס "איליושין 76TD".

סוגיית האינטרס של טהראן להביא לקבורה את גופות אנשי משמרות המהפכה ההרוגים מסוריה היא מניע להמשך גיוס מתנדבים אידיאולוגיים נוספים שילחמו לצד בעלי בריתה במדינות ערב.

הולך ומתברר כי בכירים במשמרות המהפכה נמנעים מלהגיע לסוריה ולתימן מחשש שיחוסלו על ידי סוכנויות זרות וכי המפקדים הבכירים משקיעים משאבים רבים בשכנוע קצינים מקצועיים בדרגות ביניים לצאת למדינות החסות ולסייע בלחימת כוחות הפרוקסי ובהפעלת מערכות נשק חדישות.

אפשר להעריך כי ככל שהלויית הבכיר של משמרות המהפכה יותר מפוארת ומשתתפים בה יותר בכירים מצמרת השלטון האיראני כך הולך ונהיה יותר קשה להם לגייס עוד ועוד מומחים לחזיתות הלחימה.

הפחד בשורות היועצים הצבאיים האיראנים מעולם לא היה משתק יותר.

וזה ,כפי שזה נראה, יילך עוד ויחמיר עד מאוד!