ארגון בינלאומי חושף מספר עצום של מהגרים שאיבדו חייהם בשנים האחרונות

הארגון הבינלאומי להגירה (IOM) אמר כי יותר מ-50,000 מהגרים, כולל סורים, נספו בנתיב ההגירה בכל רחבי העולם, מאז 2014.

בדו"ח שפורסם ביום רביעי, הארגון ציין כי ממשלות נקטו מעט בפעולות במדינות המוצא, המעבר והיעד כדי לטפל במשבר העולמי המתמשך של מהגרים נעדרים.

ג'וליה בלאק, מחברת שותפה של הדו"ח, אמרה: "בעוד אלפי מקרי מוות לאורך נתיבי הגירה מתועדים מדי שנה, נעשה מעט כדי לטפל, שלא לדבר על למנוע, את ההשלכות של הטרגדיות הללו. לא משנה מה מכריח או מניע אנשים להגירה , אף אחד לא ראוי למות בחיפוש אחר חיים טובים יותר.

אלפים נעדרים בדרך להגירה

על פי הדיווח, יותר מ-30,000 אנשים ברשומות של פרויקט המהגרים הנעדרים הם בני לאומים לא ידועים, מה שמצביע על כך שיותר מ-60% מהמתים בנתיבי הגירה נותרו בלתי מזוהים, מה שמותיר אלפי משפחות מחפשות תשובות באשר ליקיריהן.

מבין המהגרים הנעדרים שניתן לזהות את לאומיהם, יותר מ-9,000 היו ממדינות אפריקה, יותר מ-6,500 היו מאסיה ו-3,000 מאמריקה.

הדו"ח הצביע על כך שסוריה, יחד עם אפגניסטן ומיאנמר, מובילה את מדינות המוצא של המהגרים, המאופיינות באלימות מתמשכת, שכן אנשים רבים בורחים מבתיהם בחיפוש אחר מקלט בחו"ל.

אירופה: הדרך הקטלנית ביותר

והארגון ציין שיותר ממחצית ממקרי המוות הפרטיים תועדו בכבישים המובילים לאירופה ובתוכה, שכן נתיבי הים התיכון גבו את חייהם של לפחות 25,104 בני אדם.  

נתיבי אירופה גם מהווים את המספר והשיעור הגדולים ביותר של נעדרים שנחשבים מתים, עם לפחות 16,032 נעדרים בים ששרידיהם מעולם לא נמצאו.

הארגון ציין כי במערב אסיה, לפחות 1,315 בני אדם מתו בנתיבי הגירה, שרבים מהם מתרחשים במדינות שנמצאות בסכסוך מתמשך, מה שמקשה מאוד על התיעוד של מהגרים נעדרים.

על פי הדיווח, לפחות 522 בני אדם שהגיעו מקרן אפריקה מתו בתימן, בעיקר בשל אלימות, ו-264 סורים תועדו שנהרגו במהלך ניסיונות לחצות את הגבול לטורקיה.

791 הרוגים סורים

על פי דו"ח של אותו ארגון שפורסם באוקטובר האחרון, יותר מ-17,000 אנשים שאיבדו את חייהם בכבישים המובילים לאירופה ובתוכה בין השנים 2014 ו-2021 נרשמו ללא כל מידע על ארץ המוצא, שהוא פרט מזהה מרכזי השופך אור על אובדן בלתי פתור של אינספור משפחות מחפשות אחר קרובי משפחה נעדרים במסעות ההגירה שלהם לאירופה. 

לפי גרף שצורף לדו"ח דאז, סורים עמדו בראש רשימת הקורבנות שזהותם זוהתה, שכן מאז 2014 תועדו 791 מקרי מוות של סורים שניסו להגיע לאירופה.

הארגון הבינלאומי להגירה קרא למדינות אירופה לנקוט בצעדים דחופים וקונקרטיים להצלת חיים ולהפחתת מקרי מוות במהלך מסעות הגירה, להגביר את פעולות החיפוש וההצלה, וכן לסקור את ההשפעה של מדיניות ההגירה שלהן כדי להבטיח הגירה בטוחה, ולהפחית סיכונים של מוות או אובדן של מהגרים.

170 % مفوضية اللاجئين: ارتفاع نسبة المهاجرين الوافدين إلى إيطاليا بحراً

קרדיט: אוריינט ניוז      קרדיט לתמונה: אלאימאראת