אוקראינה טוענת להרג יועצים צבאיים איראנים בשטחה הכבוש

גורם ביטחוני אוקראיני בכיר הודיע ​​על הריגת יועצים צבאיים איראנים בחצי האי קרים, והזהיר כי כוחות ארצו יתקפו כל איראני אחר שיימצא בשטח אוקראינה הכבוש.

מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אולקסי דנילוב, אמר כי "האיראנים נכחו בחצי האי קרים, כדי לסייע לרוסיה בהפעלת המל"טים האיראנים " Shahed-136" שממשלת טהראן סיפקה למוסקבה.

הבכיר האיראני לא הזכיר את מספר ההרוגים האיראנים במלחמה באוקראינה, אך הוא איים כי ארצו תכוון ל"כל נוכחות צבאית נוספת באוקראינה", לפי הגרדיאן .

באוקטובר האחרון, דיווחים בעיתונות הישראלית קבעו כי 10 איראנים נהרגו בהתקפות צבאיות של אוקראינה בקרים, שסופחה על ידי הקרמלין ב-2014.

 

"אתה לא צריך להיות במקום שבו אתה לא צריך להיות", אמר דנילוב בראיון ל"גרדיאן" בקייב, והוסיף, "לא הזמנו אותם לכאן והם היו על אדמותינו, ואם הם ישתפו פעולה עם מחבלים וישתתפו בהשמדת האומה שלנו, עלינו להרוג אותם".

לאחר שהכחישה תחילה את נוכחותם של מל"טים איראניים באוקראינה, ממשלת טהראן הודתה כי סיפקה לרוסיה "מספר קטן" של מל"טים " חודשים לפני המבצע הרוסי באוקראינה".

איראן גם מכחישה ששלחה מדריכים איראנים לעזור לרוסים להשתמש במל"טים באוקראינה.

קייב הביעה ספקות לגבי הגרסה האיראנית לאירועים, ומומחים משתי המדינות נפגשו, לבקשת טהראן, כדי לדון בראיות שנאספו על ידי אוקראינה.

 

דנילוב אמר: "האיראנים ממשיכים להתעקש שהם לא ספקי נשק לרוסיה, אבל אנחנו צריכים אישור לכך. האם יש לנו את האישור הזה גם היום? לא".

"אנחנו מבינים שהדברים האלה לא עפים בלי שהמשתמשים שלהם ילמדו איך להפעיל אותם, והרוסים לא יכולים לעשות את זה בעצמם. בעולם המודרני אי אפשר להסתיר כלום. זה רק עניין של זמן עד שהכל יתפרסם ", אמר הבכיר האוקראיני לעיתון הבריטי.

אולקסי דנילוב הדגיש כי עדיין לא ברור אם איראן העבירה טילים בליסטיים גם לרוסיה, והוסיף כי ארצו מנסה לענות על השאלה הזו ותעשה כל שביכולתה כדי לוודא שזה לא יקרה.

אבל אם זה יקרה, הוא מוסיף: "זה יגיד לנו שני דברים: ראשית, לרוסיה אין את היכולת לייצר טילים משלה, לפחות במספרים שיאפשרו לה להמשיך במלחמה בקנה מידה גדול".

"שנית, אם למדינה שתחת סנקציות מאז 1979 יש את היכולת לייצר נשק כזה, על איזה סוג של סנקציות אנחנו מדברים?", שואל הבכיר האוקראיני.

 

משרד ההגנה הבריטי אמר, ביום רביעי, כי רוסיה שיגרה ,ככל הנראה, מאות מל"טים מתוצרת איראן במלחמתה באוקראינה מאז ספטמבר האחרון.

סביר גם שרוסיה ניצלה כמעט את כל המלאי הנוכחי של כלי נשק מתוצרת איראן ותחפש יותר מהאספקה ​​הזו, אמר המשרד בעדכון בטוויטר.

המשרד ציין כי ההתקפות הרוסיות על אוקראינה עושות שימוש הן במל"טים והן עם מערכות נשק קונבנציונליות שניתן לעשות בהן שימוש חוזר.

الشرق للأخبار | مسؤول أوكراني: مصرع مستشارين عسكريين إيرانيين في القرم.  #الشرق #الشرق_للأخبار

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלשרק