ביקורת מאשרת: כמות הזהב שבבעלות לבנון זהה לכתוב במסמכי תקציב המדינה

הבנק המרכזי של לבנון השלים את תהליך הביקורת של סך עתודות הזהב שלו, והודיע ​​כי כמות הזהב המאוחסנת שווה לסכומים הרשומים בתקציב המדינה הלבנונית.

הבנק המרכזי של לבנון פרסם היום, יום חמישי, הודעה המודיעה על סיום תהליך בדיקת יתרות הזהב שלו לבקשת קרן המטבע הבינלאומית, המציינת כי כמות הזהב בקופתו זהה לסכומים המוזכרים במסמכי התקציב, לפי רויטרס.

הבנק המרכזי אמר בהודעתו כי הסקירה העצמאית שנערכה על ידי "פירמת ביקורת גלובלית מתמחה ומקצועית" נועדה להגביר את השקיפות בבנק.

הוא הוסיף, "לאחר השלמת תהליך הביקורת, חברה זו מצאה כי נכסי הכספת של בנק דו ליבן בזהב (מטילי ומטבעות) זהים לכתוב, בכמות ובאיכות, לרישומים החשבונאיים של בנק "ליבן", הבנק המרכזי הלבנוני,כפי שתיאר זאת.

לבנון

קרדיט: בנק דה-ליבן

3 מיליארד דולר ללבנון

באפריל האחרון, לבנון הגיעה להסכם עם קרן המטבע הבינלאומית , בדרג מומחים, להלוואה בסך שלושה מיליארד דולר, ובלבד שלבנון תיישם מספר צעדים לפני אישורה, לרבות סקירת מצבם של נכסי חוץ של הבנק המרכזי, כולל זהב.

השגת ההסכם היא הדרך היחידה של לבנון להתחיל לצאת מאחד המשברים הכלכליים הקשים בעולם, שנכנס כעת לשנתו הרביעית.

לטענת הסוכנות, דובר הבנק המרכזי הצהיר כי אין ביכולתו לספק עותק מדו"ח הביקורת לרויטרס, והוסיף כי הם אינם מכירים את החברה שביצעה את הביקורת.

עתודות הזהב של לבנון

לבנון מדורגת במקום ה-20 בעולם ברזרבות הזהב , לפי סיווג מועצת הזהב העולמית, ומדורגת במקום השני בעולם הערבי, אחרי סעודיה, המחזיקה ב-323.1 טון. לבנון מחזיקה ב-286.8 טון זהב, או כ-10 מיליון אונקיות, בשווי של כ-17 מיליארד דולר.

קרדיט: סוריה טי וי