שר הנפט האיראני: "שיא בייצוא הנפט מאז פרשה ארה"ב מהסכם הגרעין ב-2017"

שר הנפט של איראן ג'וואד אוג'י טען כי יצוא הנפט והפטרוכימיה של איראן הגיע לרמה הגבוהה ביותר  מאז פרשה ממשלת ארה"ב מהסכם הגרעין -JCPOA ב-2017.

מר אוג'י, שדיבר בכינוס הבסיג'יאנים האזארים הראשון של תעשיית הנפט ביום שלישי, לא סיפק נתונים סטטיסטיים מפורטים לגבי טענתו.

הוא הוסיף כי עלייה זו ביצוא היא תוצאה של "המאמצים של עובדי תעשיית הנפט והכוחות המזוינים של המדינה".

שר הנפט של הרפובליקה האסלאמית לא הסביר יותר על תפקידם של הכוחות המזוינים בהגדלת יצוא הנפט והגז של איראן.

טענה זו שהייצוא נמצא בשיא מתעמתת עם העובדה שאמריקה הטילה סנקציות חמורות נגד הרפובליקה האסלאמית, במיוחד על מגזרי הבנקאות והנפט של איראן, לאחר פרישתה מה-JCPOA.

ביום חמישי האחרון, הכריז משרד האוצר האמריקאי על סנקציות נגד 13 חברות הממוקמות בסין, הונג קונג ואיחוד האמירויות הערביות בגין עקיפת הסנקציות של וושינגטון והקלה על מכירת מוצרי הנפט והמוצרים הפטרוכימיים של איראן.

עם זאת, הסטטיסטיקה של חברת ניתוח האנרגיה "וורטקסה", שפורסמה ביום שישי האחרון, הראתה שאיראן ייצאה מיליון חביות נפט ביום  באוקטובר, שהם 300,000 חביות יותר מאשר בספטמבר.

כמו כן, הטענה של שר הנפט של איראן מגיעה בזמן שהמכס של איראן פרסם סטטיסטיקות חדשות על יצוא , וכלי תקשורת איראניים חשפו כי ממשלתו של אברהים ראיסי מייצאת בנזין ב"חצי מחיר" למדינות אזוריות, במיוחד לאיחוד האמירויות הערביות.

 

קרדיט: רדיו פרדה  קרדיט לתמונות: סינדיקט הנפט האיראני ורשתות חברתיות