מפקד "סנטקום": מפתחים עם סעודיה אמצעים חדשניים ליירוט מל"טים איראנים

מייקל קורלה, מפקד פיקוד מרכז ארה"ב: אנו מחויבים לשיתוף הפעולה הצבאי שלנו עם ריאד… איראן היא האיום הגדול ביותר על הביטחון והיציבות האזוריים

מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב – הגנרל מייקל קורלה חשף יוזמה אמריקאית-סעודית  בשיתוף פעולה עם שותפים באזור, להקמת מרכז לבדיקת יוזמות חדשניות ללחימה בכלי טייס לא מאויישים, והדגיש כי ארצו מחויבות להעמקת שיתוף הפעולה והתיאום בין פיקוד מרכז של צבא ארה"ב וכל שותפיו באזור כדי להילחם באיום המשותף האיראני-חות'י לתקוף את הממלכה באמצעות מל"טים.

קורלה הוסיף, בראיון בלעדי לאתר החדשות אשרק אל-אווסט: "נמשיך בפעולות נגד הברחות עם הצי המלכותי הסעודי כדי לעצור את משלוח אמצעי לחימה קונבנציונליים מתקדמים דרך הים כתמיכה בחות'ים. סוף סוף הצלחנו למנוע כניסת חומרי נפץ לאזור מאיראן", והדגיש כי שיתוף פעולה צבאי בין ריאד לוושינגטון הוא בלתי נמנע שנועד להגביר את הביטחון והיציבות באזור.

ומפקד פיקוד המרכז של ארה"ב המשיך: "ב-8 בנובמבר, כוחותינו יירטו ספינה חסרת אזרחות במפרץ עומאן שיצא מאיראן והבריח כמות עצומה של חומרי נפץ לתימן, כולל 360,000 פאונד של דשן (אוריאה) שנמצא בשימוש בייצור חומרי נפץ, ואמוניום כלורט המשמש מרכיב חשוב בייצור דלק לטילים בליסטיים.

 

לגבי היקף אסטרטגיית שיתוף הפעולה הצבאי הסעודי-אמריקאי אמר מפקד פיקוד מרכז ארה"ב: "הכוחות המזוינים הסעודים הם בין השותפים האמינים ובעלי היכולת הגדולה ביותר של פיקוד המרכז. שיתוף הפעולה הצבאי שלנו הוא קריטי לשיפור הביטחון והיציבות באזור. זהו שיתוף פעולה אסטרטגי המשרת את כל העמים ואת כל המזרח התיכון.

בתגובה להערות משקיפים לפיהן שיתוף הפעולה הצבאי של ארה"ב אינו מספיק כדי להרתיע את החות'ים בתימן, הדגיש קורלה כי הגנה אווירית משולבת בטילים ושיבוש הברחות נשק קונבנציונלי מתקדם מתוצרת איראן, כולל אלה שסופקו לחות'ים, הם בסדרי עדיפויות עבורם ועבור הצבאות של השותפים שלהם.  

הוא הוסיף, "זו הסיבה שהאירועים כה חשובים, כמו פגישת ועדת התכנון הצבאית המשותפת שנערכה ב-16 בנובמבר בהנחיית ראש המטה המלכותי הסעודי, לוטננט גנרל פיאד בן חאמד אלרואילי; מכיוון שהזדמנויות אלו משפרות את שיתוף הפעולה הצבאי הדו-צדדי בין ארצות הברית וסעודיה, ומגבירות את הביטחון והיציבות באזור.

ضم إسرائيل إلى “القيادة المركزية الأميركية”.. الأسباب والتداعيات على مصر |  صحيفة الاستقلال

קרדיט: אלאיסתקלאל

 

על התוכנית של ארה"ב וסעודיה להתמודד עם מל"טים מתימן, אמר קורלה: "פיקוד המרכז תומך בממלכה ובהגנה על אדמותיה ואזרחיה מפני התקפות החות'ים מעבר לגבול. אנו נשארים מחויבים להעמקת שיתוף הפעולה והתיאום בין פיקוד מרכז וכל שותפינו באזור כדי להילחם באיום המשותף הזה של כלי טיס בלתי מאוישים מתוך הכרה בכך שהוא מאיים על צבא ארה"ב וכוחות השותפים, כמו גם על חיי האוכלוסייה המקומית. 

מפקד פיקוד מרכז הודה שאיראן מהווה איום על השלום והביטחון הבינלאומי בכלל, ועל האזור בפרט, וציין כי טהראן נחשבת לשחקנית מערערת היציבות העיקרית בכל האזור, "הייתי ברור ועקבי לגבי זה. "

"אנחנו עדיין רואים באיראן את האיום הגדול ביותר על הביטחון והיציבות האזוריים", אמר קורלה. המשטר מספק נשק, כסף, תמיכה והדרכה לנציגים ברחבי האזור העוסקים בפעולות טרור, חותרים תחת שלטונות מקומיים, הכל כדי לקדם את האינטרסים האיראניים, וכולם פועלים נגד היציבות והביטחון של האזור".

הוא הוסיף, "אנו פועלים כעת לשיפור מתמיד במעקב אחר אופי האיומים באזור, ואנו בקשר מתמיד עם השותפים שלנו. בעת הצורך, לא נהסס לפעול כדי להגן על כוחותינו או על שותפינו באזור. המחויבות של פיקוד מרכז לאזור היא איתנה.

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: צבא ארה"ב