פעם שניה בתוך חודש: מל"ט מתאבד של החות'ים תקף נמל נפט בדרום מזרח תימן

בפעם השנייה בתוך חודש, המיליציה החות'ית תקפה שוב  את נמל הנפט אל-דאבה במחוז חצר מוות במזרח תימן.

משרד הנפט התימני מסר כי המיליציה ביצעה ביום שני בערב פעולת חבלה וטרור חדשה שמטרתה היתה שוב נמל הנפט אל-דאבא במחוז חצר-מוות, באמצעות מל"ט מתאבד, בזמן שספינה מסחרית שהתה בנמל.

ההצהרה גם אישרה, שממשלת תימן הלגיטימית תעבוד עם כל הצדדים במדינה כדי להתמודד עם האיומים החות'ים והמל"טים האיראנים, שניסו לתקוף את הנמל כדי להכפיל את מלחמתו העזה נגד העם התימני, כדי להחריף את המשבר הכלכלי ולהגביר את הסבל של אזרחי תימן בכל המחוזות.

קרדיט: רשתות חברתיות

הרעה בתנאים הכלכליים וההומניטריים

משרד הנפט התימני הזהיר מפני ההשלכות של פעולות טרור אלו על התנאים הכלכליים וההומניטריים, במיוחד מכיוון שהמיליציה אינה מאמינה בבטיחות השייט, בהיבטים הומניטריים ובאמנות בינלאומיות.

משרד הנפט התימני גם אישר כי הפיגוע משקף את ההתעקשות הברורה של המיליציה החות'ית הטרוריסטית להמשיך בהתקפותיה על מוסדות ומתקנים אזרחיים, לערער את הביטחון והיציבות בתימן, ולחסום הגעה לכל פתרון מדיני כדי לסיים את המלחמה.

 

הסלמה חות'ית

המשרד אישר כי פיגוע טרור זה לא ירתיע את ממשלת תימן מלהמשיך במשימותיה להשבת פעילות מוסדות המדינה, אלא רק יגביר את הנחישות והאיתנות של העם התימני בהשגת שאיפותיו והשבת הלגיטימיות שלו עד שיחזור השלום לעם. 

ראוי לציין שמאז סיום שביתת הנשק של האו"ם בתחילת אוקטובר, המיליציה החות'ית הסלימה את התקפותיה על נמלי הנפט כחלק ממלחמה כלכלית שהיא מנהלת נגד תשתיות הכלכלה הלאומית.

מל"טים של החות'ים תקפו את אותו נמל לפני כחודש, יומיים לאחר שתקיפה דומה בוצעה על נמל אלנשימה במחוז שבווה, והתקפות אלו זכו לגינוי בינלאומי נרחב והוגדרו כפעולת טרור נגד כלכלת המדינה.

 

 

קרדיט: אלערביה