2 פליטים סורים שנקלטו בבלגיה מציעים ארוחות חינם לעניים

יוזמה שהשיקו לאחרונה שני פליטים סורים לספק מזון לעניים ונזקקים בבלגיה, כ"טובה תחת טובה", זכתה להערצה על ידי התקשורת הבלגית במדינה האירופית המארחת אלפי פליטים סורים.

לפי העיתון הבלגי אל-אח'באר,  הפליטים הסורים עימאד (38) ועלי כליף (27) פתחו לאחרונה ביוזמה לספק ארוחות חינם במסעדה שלהם לעניים בבלגיה.

שני הפליטים הסורים הגיעו לבלגיה לפני שש שנים וכעת, כשיש להם מסעדה, הם רוצים להחזיר משהו למי שצריך.

"קח מתי שאתה צריך ותן מתי שאתה יכול"

"קח מתי שאתה צריך ותן מתי שאתה יכול" זה המוטו של עימאד כליף שהגיע לבלגיה  ב-2016 בגלל המלחמה שמתחוללת במולדתו כבר קרוב לעשר שנים.

כמו סורים רבים, עימאד סבל מקושי גדול בשנתיים הראשונות שבילה בבלגיה, ועימאד אומר: "אני אדם חברתי ובסוריה הכרתי הרבה אנשים.. יש לי גם שבעה אחים ושתי אחיות, ועכשיו הייתי מוקף באנשים אחרים. בשנה הראשונה שהייתי כאן, חייתי לבד, והרגשתי בודד".

הפליט הסורי הוסיף: "גם אני סבלתי מקשיים כלכליים", לפי העיתון, שסיפר כי קיבל סיוע סוציאלי, ובזכות עזרתם של מתנדבים רבים, מוסדות צדקה וסוכנויות ממשלתיות, הוא הצליח לעמוד שוב על רגליו. 

עמד הצטרף להכשרה להכנת שוקולד, אחר כך להכשרה נוספת באפייה והכנת מאפים, ובזכות שיעורי ההולנדית השתלב טוב יותר בחברה.

"בינתיים הרגשתי טוב יותר ובניתי מעגלים חברתיים רחבים יותר", מספר עמד, "אני נשוי ואשתי בהריון עם תאומים". 

לאחר הכשרתו, החל עובד במסעדנות, ושם מצא את עצמו, אך עקב משבר הקורונה נאלץ לחפש עבודה אחרת, אז הוא עבד בוולוו במשך שנה, אך בסופו של דבר חזר לאהבתו הישנה: "עסק המסעדנות".

عماد وعلي خليف (fvv)

קרדיט: FVV