ארה"ב תפרוס 100 כלי שייט לא מאויישים במימי המפרץ הפרסי

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, גנרל מייקל קורלה, הודיע ​​בכנס בבחריין, בשבת, כי כוח המתמחה במערכות בלתי מאוישות במפרץ הפרסי יפרוס למעלה מ-100 סירות בלתי מאוישות במימי האזור האסטרטגי עד השנה הבאה.

קורלה נאם לאחר שישראל וארה"ב האשימו את איראן השבוע בהתקפת מל"ט מתאבד על מכלית נפט שהופעלה על ידי חברה של איש עסקים ישראלי שהובילה דלק מעומאן.

המתקפה היא האחרונה בסדרה של תקריות באזור העשיר בנפט על רקע הסלמה במתיחות בין היריבות המושבעות וושינגטון וטהראן שגרמו גם לתקריות בין הציים שלהן.

"בזמן זה בשנה הבאה,כוח 59 – Force-59 יפרוס צי של יותר מ-100 ספינות ,מעל ומתחת לפני השטח (הים), בלתי מאוישות, עובדות ומתקשרות יחד", אמר קורלה בכנס השנתי  – "דיאלוג מנאמה".

Force-59 הוקם בספטמבר 2021 בבחריין ע"י מפקדת הצי החמישי, במטרה לשלב מערכות בלתי מאוישות ובינה מלאכותית במבצעים במזרח התיכון לאחר סדרה של התקפות מל"טים נגד ספינות על ידי איראן.

בנוסף לספינות הבלתי מאוישות, ארה"ב "בונה תוכנית פיילוט ליירוט מל"טים כאן במזרח התיכון עם השותפים שלנו", אמר קורלה, מבלי למסור פרטים נוספים.

"ככל שטכנולוגיית המל"טים מתקדמת, (פיתוח) המל"טים על ידי אויבינו עשוי להיות האיום הטכנולוגי הגדול ביותר על הביטחון האזורי", הוסיף הגנרל האמריקני.

تركيا تكشف عن أول زورق قتالي مسيّر |فيديو

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: דיילי סבאח