דיווח: מספר הנוצרים בסוריה ירד מ-1.5 מיליון ל-300 אלף

דו"ח שפרסם ארגון הצדקה הקתולית "סיוע לכנסייה הנזקקת" חשף כי הנוצרים בסוריה סובלים מדיכוי ורדיפה גוברים כעת, יותר ממה שהיו כאשר "המדינה האסלאמית" (דאעש) שלטה באזורים נרחבים במדינה במהלך שנים קודמות.

מנכ"ל הארגון בהולנד, פיטר ברודרס, קונן על הרדיפה הגוברת של נוצרים בתקופה האחרונה, ואמר: "מה שהכי הדהים אותי הוא שהאחים הנוצרים שלנו במזרח התיכון ( סוריה , פלסטין ועיראק), ערש הנצרות, סובלים עכשיו יותר  ממה שהיה בימי דאעש."

מספר הנוצרים בסוריה

בדו"ח נאמר כי המשברים וההגירה המתמשכים מאיימים על הישרדותן של שלוש מהקהילות הנוצריות הוותיקות והחשובות בעולם בעיראק , סוריה ופלסטין .

לפי הדו"ח, מספר הנוצרים בסוריה ירד במשך עשור ממיליון וחצי (10 אחוז מהאוכלוסייה) לפני 2011 לכ-300,000 כעת (פחות מ-2 אחוזים מהאוכלוסייה).

נוצרים סורים

נוצרים סורים, כמו שאר בני העם הסורי, היו נתונים להפרות זכויות אדם, וגורלם של כמה אנשי דת נוצרים לא היה ידוע במשך שנים, בעיקר ראש הקהילה הסורי האורתודוקסית, ג'ון איברהים, וראש הקהילה היוונית אורתודוקסית, בולוס יאז'י, שנחטפו , ככל הנראה,  על ידי המשטר הסורי .

הבישוף ג'ון היה מוכר בעמדותיו הביקורתיות נגד המשטר לפני חטיפתו.

גם הנוצרים בסוריה ספגו אלימות ואפליה מצד גורמי ארגון " המדינה האסלאמית ", במהלך שליטתם באזורים נרחבים במדינה, וכנסיותיהם הוסבו למפקדות צבאיות ורכושם הוחרם.

מי זה "עזרה לכנסייה הנזקקת"?

ארגון "עזרה לכנסייה במצוקה" מספק מספר צורות של תמיכה לנוצרים במדינות רבות ופעיל ברמה האזורית, הוא מציג פרויקטים רבים לסיוע לחברי הכת, ומקבל כ-5,700 בקשות לפרויקטי סיוע מדי שנה מבתי הספר ב-138 מדינות.

קרדיט: סוריה טי וי