נדידת השבטים באמריקה לפני אלפי שנים והקשר לגלי ההגירה לארה"ב

לפני בערך 11,000 שנים נדדו שבטים אינואיטים ממזרח אסיה בתקופת הקרח האחרונה במעבר הקפוא של ים ברינג אל עבר יבשת אמריקה הצפונית ומשם התפשטו לדרום אמריקה והקימו להם ממלכות אדירות עם שפע כלכלי עד, שהאירופים הגיעו לצפונה ודרומה של היבשת וחיסלו עד יסוד את האימפריות הכלכליות וצבאיות יחד עם מיליונים שנרצחו.

היום מתבצעת לה ע"י אותם הצאצאים פלישה הפוכה לצפון אמריקה. למעשה מאות שנים האוכלוסייה שם מדוכאת וענייה מבקשת למצוא חיים חדשים אצל הדוד סם גם במחיר חיים קשים, שעדיין קלים ממדינות מהם הם מהגרים.

מדובר על עשרות שנים, של מיליוני מהגרים לא חוקיים. בשנים האחרונות המספרים שוברים שיאיים. מבלי להיכנס לסוגיות פוליטיות נציין כי עד חודש שעבר נכנסו לארה"ב מתחילת השנה 2.76 מיליון מהגרים לא חוקיים דרך הגבול הדרומי. במדינות כמו טקסס ואריזונה יש כבר מזמן מצב חירום בגבול. מדובר על מיליונים שלא משלמים מיסים, לא יכולים לשלם מס בריאות, לא יכולים לשכור דירה נאותה. מדינות הגבול צריכות לממן לילדים רפואה וחינוך, תשתיות ועוד כהנה של דברים. מעבר למימון שלא יכול להתבצע במלואו כל מה שנותר זה רק בין היתר להיכנס לעוד ועוד חובות, שגם כך הממשל הפדראלי ומשקי הבית בחוב בלתי ניתן למחיקה כנראה לעולם. מה יהיה איתך אמריקה?

נדידת עמים – ויקיפדיה

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע    קרדיט לתמונה: ויקיפדיה