מקורות:משמרות המהפכה האיראנים מאחורי התקיפה על המכלית שבבעלות ישראלית

מקורות פרטיים חשפו לאל-חורה כי משמרות המהפכה האיראנים עומדים מאחורי תקיפת מכלית נפט שבבעלות אנשי עסקים ישראלים, מול חופי עומאן, ביום רביעי.

המקורות ציינו, ביום רביעי, כי הערכות מודיעיניות מצביעות על כך שהתקיפה בוצעה ,ככל הנראה, על ידי מל"ט מתאבד מדגם "שאהד 136", שהוא אותו מל"ט שאיראן סיפקה לרוסיה כדי שתשתמש במלחמתה באוקראינה.

כתב  רשת "אל-חורה" האמריקאית טוען כי ישראל אינה רואה בתקיפה כאילו היתה מכוונת נגדה, בהתחשב בכך שמכלית הנפט הניפה את דגל ליבריה, והשתייכה לחברה סינגפורית, מה שמעיד כי אפשר וישראל לא תגיב כלל לתקיפה.

חברת הספנות המזרחית של פסיפיק, שבסיסה בסינגפור, אמרה כי  Pacific Zircon נפגעה מפגיעת טיל כ-150 מייל מחופי עומאן, והוסיפה: "אנחנו בקשר עם הספינה ואין דיווחים על פציעות או דליפת נפט לים ".

"יש פגיעה קלה בגוף הספינה, אבל אין דליפת דלק או כניסת מים. העדיפות שלנו היא להבטיח את שלומם של הצוות והספינה", מסרה החברה, בבעלותו של המיליארדר הישראלי עידן עופר.

סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה גורם ישראלי, שביקש לא להזדהות, שאמר כי התקיפה הייתה "פרובוקציה איראנית" ומטרתה "להפריע לאווירה" של המונדיאל בקטאר, והסביר כי "הספינה נמצאת בבעלות חלקית של ישראל. "

Minor Damage to Pacific Zircon Tanker

קרדיט לתמונה: https://www.rigzone.com/