גורמים צבאיים במערב: אוקראינה הפכה למגרש ניסויים לנשק חדיש וחכם

*- אוקראינה הפעילה מערכת תוכנה חדישה ומתקדמת ביותר שקבלה מהמערב שסייע לה להשתלט מחדש על העיר חרסון.  *- מערכת תוכנה זאת הוגדרה על ידי מומחים  כ-"עשויה לעצב את מלחמות העתיד"

נראה כי הזירה האוקראינית הפכה במהלך תשעת החודשים האחרונים, מאז תחילת המבצע הצבאי הרוסי ב-24 בפברואר, למגרש ניסויים של כלי נשק חדשים, חלקם מתקדמים וחכמים.

כך אישרו גורמי צבא מערביים, וחשפו כי לפני 3 חודשים הגיע לקייב נשק חדש "חשוב מאוד ובעל ערך רב בשדה הקרב".

עם זאת, הם הבהירו כי הנשק הזה לא היה משגר רקטות, תותח או כל סוג אחר של נשק כבד שהמערב הרעיף על קייב, אלא תכנית חכמה או מערכת מידע דרך האינטרנט, למעקב אחר תנועות רוסים, הידועה בשם "דלתא", לפי מה שדווח ב"ניו יורק טיימס". היום, יום שלישי.

אלא שחבילת התוכנה – "דלתא" הזו לא נוצלה ביעילות "קריטית" עד לפני מספר ימים.

המערכת נכנסה לפעולה מיטבית במהלך ההתקדמות האוקראינית לעבר העיר חרסון שבדרום המדינה, ממנה נסוג הצבא הרוסי ביום רביעי שעבר.

השימוש בה פקח עיניים לחשיבותו, ולאפשרות שהוא עשוי לעצב מלחמות עתידיות בעתיד.

עם זאת, מערכת מתוחכמת זו לא היתה המערכת החדישה היחידה שפעלה בשדה הקרב.

SkyWiper - Ukraine Flaunts Its Futuristic Counter-Drone Rifle That Can  Identify, Track & Disrupt Enemy UAVs

 

Skywipers

בנוסף לאורח חדש זה, הגיעו גם סירות בשלט רחוק, בנוסף למערכת הנ"ט המכונה SkyWipers, שהיא גרסה מעודכנת של מערכת ההגנה האווירית שנבנתה בגרמניה, ואשר אפילו צבא הגרמני עצמו עדיין לא עושה שימוש בה. 

עם זאת, לא ידוע כמה מערכות SkyWipers גרמניים נשלחו לקייב.

ליטא אישרה בעבר כי שלחה 50 מהמערכות הללו באוגוסט האחרון לאחר שגורמים אוקראינים אישרו כי זה "אחד מהעדיפויות העליונות" שלהם הקריטית  להמשך המאבק ברוסים.

מה שברור הוא שמדינות נאט"ו לומדות מניסיון ומפתחות את הנשק שלהן בהתאם לדרישות הקרב, תוך הפקת לקחים מהזירה האוקראינית.

ראוי לציין שהסיוע הצבאי המערבי שנשלח לאוקראינה כלל, ברובו, גרסאות מעודכנות ומתקדמות של כלי נשק ישנים, לרבות טילים מונחים לטווח בינוני ומשגרי נגד טילים הידועים בשם IRIS-T, המגנים מפני התקפות טילים רוסיות.

מערכות ההגנה האווירית הגרמניות הללו פותחו ב-2015, אך הצבא הגרמני טרם השתמש בגרסה המעודכנת הזו של המערכות, שנשלחה לאוקראינה בחודש שעבר.

מזל"ט אוקראיני

קרדיט לתמונה: רשת אר טי