היזהרו! כאב בלסת עשוי להיות סימן אזהרה למחלת לב חמורה

מחלות הלב ומערכת הדם נחשבות לאחת המחלות הקטלניות ביותר, והשכיחה ביותר היא מחלת לב כלילית, המתרחשת כאשר העורקים מצטמצמים עקב הצטברות של חומרים שומניים לאורך דפנותיהם. 

ואם מחלת לב כלילית לא מטופלת, היא עלולה להשפיע באופן הרסני על הגוף, ובדיוק כמו כל מצב רפואי אחר, ככל שמתגלים תסמינים מוקדם יותר, כך ניתן לקבל סיכויי טיפול טובים יותר, כך מפרסם אתר החדשות Russia Today.

לפי פרסומי המרכז הרפואי הגדול ביותר בארה"ב – Mayo Clinic, כאבים בלסת, בצוואר, בגרון, בבטן העליונה או בגב הם תסמינים של מחלת לב כלילית – הידועה גם בשם מחלת עורקים כליליים.

במרכז הרפואי האמריקאי מסבירים זאת כך: "מחלת לב כלילית היא מחלת לב שכיחה הפוגעת בכלי הדם העיקריים המספקים את שריר הלב. בדרך כלל, משקעי כולסטרול (פלאקים) בעורקי הלב הם הגורם למחלת עורקים כליליים. הצטברות הפלאקים הללו נקראת טרשת עורקים."

טרשת עורקים מפחיתה את זרימת הדם ללב ולחלקים אחרים בגוף ועלולה להוביל להתקף לב, כאבים בחזה (אנגינה) או שבץ.

תסמינים של מחלת עורקים כליליים עשויים להיות שונים אצל גברים ונשים. לדוגמה, גברים נוטים יותר לחוות כאבים בחזה, בעוד שנשים נוטות יותר לפתח תסמינים נוספים מלבד אי נוחות בחזה, כגון קוצר נשימה, בחילות ועייפות קיצונית. 

המרכז הרפואי מזהיר כי "ייתכן שלא תאובחן עם מחלת עורקים כליליים עד שתעבור התקף לב, אנגינה, שבץ או אי ספיקת לב." חשוב לעקוב אחר תסמיני הלב ולדון בחששות עם הרופא שלך.

ניתן לגלות מחלות לב וכלי דם מוקדם יותר באמצעות בדיקות רפואיות רגילות.

תסמינים אחרים של מחלת לב כלילית כוללים: – כאבים בחזה, לחץ בחזה, אי נוחות בחזה (אנגינה) כאב, חוסר תחושה, חולשה או קור ברגליים או בזרועות.

כדי להפחית את הסיכון למחלת לב כלילית, מרפאת Mayo ממליצה להפסיק לעשן ולאכול תזונה דלת מלח ושומן רווי. היא גם ממליצה להתאמן לפחות 30 דקות ביום ברוב ימות השבוע, שמירה על משקל תקין, הפחתת וניהול מתחים, בנוסף לשליטה בלחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה וסוכרת, יחד עם שינה בין שבע לתשע שעות כל לילה.

במרכז הבריאות האמריקאי אומרים שיש לפנות לטיפול מיידי אם אתם סובלים מכאבים בחזה, קוצר נשימה והתעלפות, שכן הם התסמינים הבולטים של מחלות לב.

היזהר... כאב בלסת עשוי להיות סימן אזהרה למחלת לב חמורה

קרדיט: אוריינט ניוז