ראש קרטל סמים ניהל משא ומתן עם הצבא המצרי לרכישת מטוסי תובלה

תחקיר של הקונסורציום הבינלאומי של עיתונאים חוקרים חשף פרטים על ניסיון של מנהיג כנופיית סחר בסמים בינלאומית לקנות צי של מטוסי תובלה צבאיים מצריים, במטרה לחפש מקלט בטוח ובסיסים חדשים קרובים לנתיבי הברחת סמים באפריקה, באמצעות חברות רשומות, שאחת מהן נמצאת בדובאי, שבאיחוד האמירויות הערביות.

מהחקירה  עולה כי ברון הסמים הבינלאומי, כריסטופר קינהאן, ביקש באמצעות חברה בשם "Sea Dream" לרכוש מחיל האוויר המצרי 9 מטוסי תובלה צבאיים מסוג DHC-5 Egyptian de Havilland Canada.

קינהאן רצה לרכוש כלי טיס מסוג זה בשל יכולותיו להמריא ולנחות במסלולי עפר קצרים, והתחזה ליועץ לתעופה בתחום ההומניטרי, בעזרת אישה הולנדית, וכן שיתף את בעבודתו  את 3 מבניו, כולם מבוקשים על ידי הרשויות בארה"ב, ומשתמשים בחברות בדובאי סינגפור ומלאווי.

החקירה העלתה כי קינהאן האב מחזיק בדרכונים איריים ובריטיים, דובר ניב אנגלו-אירי, חי בספרד ובבלגיה, ומסוגל לדבר צרפתית, הולנדית וספרדית.

הוא התמקם בדובאי, על פי משרד האוצר האמריקאי, והציג את עצמו באינטרנט כיועץ תעופה ועסקי, בשם כריסטופר וינסנט, ויש פרס על ראשו מממשלת ארה"ב, בסך 5 מיליון דולר, תמורת מידע שיפליל אותו או יביא למעצרו.

ניסיונו של קינהאן לרכוש מטוסים ממצרים היה חלק מניסיונותיו להשיג מטוסים צבאיים ישנים באפריקה, בחסות מטוסים לטיולי סיוע ותיירות, סחר בחלקי חילוף למטוסים ומתן שירותים הומניטריים לארגונים בינלאומיים.

במהלך חיפושיו להשלים את העסקה עם חיל האוויר המצרי, עמד קינאן בפני אישומים של זיוף דרכון בספרד, וזיוף מסמכי נסיעה בריטיים ואיריים, ושמו הופץ בדיווחים רבים בחדשות, בעניינים הקשורים לפשעיו.

מנהיג כנופיית סמים ניהל משא ומתן עם הצבא המצרי לרכישת מטוסים

קרדיט: ערבי21