מגבירים את אחיזת החנק: נשיא איראן הגדיל את משלוחי הנפט לסוריה

מקורות תקשורת איראנים חשפו כי הנשיא האיראני קיבל החלטה חדשה בנוגע לכמויות הנפט שישלחו למשטר אסד בסוריה.

העיתון התומך במשטר "אל-וטן" דיווח כי איראן הגדילה את כמויות הנפט הגולמי שיסופקו למשטר אסד על פי מנגנון "קו האשראי האיראני".

בציטוט מקורות יודעי דבר נאמר כי "נשיא איראן איברהים ראיסי קיבל החלטה להגדיל את כמויות הנפט לאספקה משני מיליון לשלושה מיליון חביות בחודש".

העיתון ציין כי הצעד האיראני החדש נדון על ידי השר האיראני לכבישים ולבניין ערים, רוסתם קאסמי, עם נשיא המשטר, בשאר אל-אסד, במהלך ביקורו בסוריה בחודש שעבר.

צעד זה נדון גם במהלך ביקורו של שר החוץ של המשטר, פייסל מקדאד, באיראן בשבוע שעבר, ופגישתו עם ראיסי, שהדגיש את תמיכתו הכלכלית של המשטר בהתמודדות עם סנקציות מערביות.

העיתון ציין כי הגעת מכליות עמוסות נפט נמשכה מאז הפעלת מסגרת האשראי החדשה, שנחתמה במהלך ביקורו של בשאר אל-אסד באיראן, במאי האחרון.

לטענת מומחים כלכליים, גידול של מיליון חביות לחודש ישפר חלקית את המציאות אך לא יפתור את הבעיה לתמיד, שכן לפי נתוני המשטר, האזורים שבשליטת אסד זקוקים לכ-6 מיליון חביות בחודש.

באזורים שבשליטת משטר אסד יש משבר דלק שמתעצם בעונת החורף כתוצאה מהשימוש בו בחימום, בנוסף לשחיתות גדולה בהפצתו.

תמונות וסרטונים שנפוצו מוקדם יותר, הראו תורים ארוכים של מכוניות מול תחנות דלק, למרות הגעת משלוחי נפט איראניים למשטר בתקופה האחרונה.

הנפט של איראן

קרדיט: זייתון ניוז