חברה ישראלית בונה תשתית לכטב"מים באיחוד האמירויות

חוגי ביטחון וצבא ישראלים חשפו כי חברה ישראלית המתמחה באיסוף וניתוח מידע אווירי, באמצעות מל"טים, בונה תשתית להפעלת מל"טים באזורים עירוניים עבור רשות ממשלתית באיחוד האמירויות, בעסקה בסך שני מיליון דולר.

אתר " ice " הישראלי ציין כי "Aerobotix, אשר אוספת ומנתחת נתונים אוויריים באמצעות תשתית אוטומטית לכלי טיס בלתי מאוישים, תספק שירותים לרשות ממשלתית באיחוד האמירויות בעסקה בשווי שני מיליון דולר, והעסקה היא צעד נוסף. במסגרת התקנת מערכות האופטימוס שפותחו על ידי Aerobots לפריסת תשתית אוטומטית לרחפנים בסביבה עירונית".

הוא הוסיף בדו"ח כי "המערכת והשירותים שהחברה הישראלית תספק נבדקו על ידי האמירויות במהלך תערוכת דובאי, שבה מערכות החברה ביצעו אלפי טיסות מבצעיות לגוף הממשלתי ללא מגע אנושי, בתנאים סביבתיים קשים, ובאזור צפוף, ובכוונת האמירויות בשלוש השנים הקרובות להצטייד במערכות החברה ותפרוס את המערכות בשטח עירוני מוגדר של 1,500 קמ"ר".

הוא הדגיש כי "מערכות אלו פועלות כרשת חכמה לכטב"מים, ייעודית למרכז בקרה עירוני, וישולבו בתחבורה אווירית, במטרה להוות תשתית שתסייע לקצר את זמני התגובה של כוחות הביטחון לאירועי חירום", לסייע בפעולות חילוץ, ולשפר את השירותים השונים שהם מספקים. בנוסף, החברה בוחנת אפליקציות להובלת דואר, ומגוון אפליקציות עיר חכמות ובטוחות.

האתר ציין כי חברת Aerobotix הישראלית פועלת באיחוד האמירויות ובמדינות נוספות ליצירת תשתית קבועה הכוללת מספר רב של מל"טים בלתי מאוישים שאינם דורשים תפעול בשטח ומחוברים כרכיבי "האינטרנט של הדברים", ועובדים ביחד וברשת מחוברת לצורך איסוף מידע, כאשר התשתית היא תשתית מיועדת למרחבים עירוניים ולשירותים אסטרטגיים.

"כל מערכת בתשתית כוללת תחנת עגינה חכמה, המאפשרת החלפת סוללות, ללא צורך להמתין לטעינת המל"ט, התקנה ופריקה של חיישנים שונים למגוון משימות שונות, והתנעת המל"טים ללא צורך באנשים שדה", הוסיף.

האתר סיכם באומרו כי "כל מערכת כזאת יכולה לכסות שטח גדול של עד 80 קמ"ר, בו ניתן להפעיל טיסות מל"טים למשימות שונות, ובכל פעם המל"ט נושא חיישן אחר ומבצע סוג אחר של משימה ופועל לביצוע משימות מורכבות וממושכות לאורך זמן".

الداخلية»: 10 ضوابط لاستخدام طائرات «الدرونز» | صحيفة الخليج

 

 

קרדיט: ערבי 21  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות