מנהל ביטחון הפנים בלבנון מנצל את הוואקום הנשיאותי לקריירה פוליטית

האתר הצרפתי לענייני מודיעין – "Intelligence Online" אישר כי מנהל שרותי ביטחון הפנים הלבנוני, האלוף עבאס כאמל, מנצל את הואקום שנוצר בנשיאות לבנון, כדי לטפל בנושאים המשרתים את המשטר הסורי, כמו החזרת פליטים לאזורי  שליטתו.

באתר נכתב כי עבאס מצא, בעזיבת הנשיא מישל עאון את תפקידו ב-31 בחודש שעבר, הזדמנות לחזק את מעמדו בממסד הביטחוני של המדינה ולקדם את שאיפותיו הפוליטיות ההולכות ומתגברות.

לשם כך נקט איברהים, בחודשים האחרונים, בצעדים נדרשים כדי להישאר אחראי לנושאים אסטרטגיים, על ידי חיזוק קשריו עם עאון, שבמשך זמן מה חשב להעביר אחריות גדולה יותר למנהל הכללי של שרותי הביטחון של המדינה, האלוף טוני סאליבה (שזוהה פוליטית עם עאון).

לדברי הגורם, איברהים עובד כעת על החזרת הפליטים הסורים בשיתוף המשטר הסורי, ועם המודיעין הצבאי של צבא לבנון, המקורב לחיזבאללה.

במסגרת זו, שלח איברהים חלק מעובדיו לפקח על החזרת הפליטים בגבול, לאחר שבחר את הסורים אותם יחזיר לארץ, לפני כל דבר אחר, כבקשת המשטר הסורי.

באתר נכתב: "הודות ליחסים הקרובים והרציפים שלו עם המשטר הסורי, איברהים מנסה גם להחיות את השיחות על תיחום הגבולות הימיים בין לבנון לסוריה, ושוקל לשלוח משלחת לדמשק".

האתר גם ציין כי איברהים מתגאה בכך שהוא מסוגל לדבר ישירות עם המעגל הפנימי של נשיא סוריה בשאר אל-אסד.

ראוי לציין כי איברהים פועל גם לחיזוק האספקט הבין לאומי שלו, על ידי קיום פגישות עם דיפלומטים מערביים וערביים הנוכחים בביירות, בתקווה לקבל הכרה גם כאישיות מדינית מרכזית.

لقاء حواري مع اللواء عباس ابراهيم يتناول فيه موضوع لبنان في مسار  الإستحقاقات الحالية محليا وخارجيا - YouTube

 

 

קרדיט: נדאא' פוסט ורשתות חברתיות