הבידוד הבינלאומי דוחף את מוסקבה וטהראן להעמיק את השותפות הצבאית

בזמן שבו גורמים במערב ואוקראינה הזהירו כי רוסיה מנסה להבטיח אספקת טילים ומל"טים איראניים מונחים מדויקים כדי לקדם את מאמציה הצבאיים המקרטעים באוקראינה, הגיע פקיד ביטחוני רוסי בכיר לטהראן.

היועץ הביטחוני הבכיר של הקרמלין נחת בטהרן מאוחר ביום שלישי, על רקע הסימנים הגוברים שרוסיה משתמשת בנשק איראני מתקדם באוקראינה.

סוכנויות הידיעות הרוסיות והאירניות הרשמיות תיארו את ביקורו של מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, כמסע שגרתי לדיון בפרויקטים משותפים.

במהלך הביקור, התחייבו שתי המדינות להעמיק את שיתוף הפעולה הצבאי שלהן, תוך חיזוק הקשרים שגרמו לטהרן לספק מל"טים כדי לתגבר את מאמצי המלחמה של מוסקבה באוקראינה.

ביום רביעי, לאחר פגישתם בטהרן, אמרו פטרושב ועמיתו האיראני, עלי שמחאני, כי הם יילחמו במשותף במה שהם תיארו כהתערבות מערבית במדינותיהם, וירחיבו את הקשרים הכלכליים במאמץ משותף להתחמק מהסנקציות, דיווח הוול סטריט ג'ורנל .

"הרחבת שיתוף הפעולה הבילטרלי והאזורי, במיוחד עם מדינות שכנות בתחום הכלכלה, היא חלק מסדרי העדיפויות האסטרטגיים של ארצנו", אמר שמחאני, לפי הטלוויזיה הממלכתית האיראנית.

העיתון הרשמי הרוסי "רוסייסקאיה גאזטה" ציטט את פטרושב שאמר: "העולם עובר נקודת מפנה", והוסיף כי "רוסיה ואיראן עומדות היום בחזית המאבק להקמת סדר עולמי רב קוטבי".

روسيا تتعهد بتزويد إيران بالسلاح، ولكن بأي ثمن؟

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלמשארק