ארה"ב תאשר מכירת מטוסי F-16 לטורקיה בעוד חודשיים

ארצות הברית עשויה להסכים למכור מטוסי קרב מדגם F-16 לטורקיה , עסקה שסובלת מבעיות רבות מאז רכישת מערכות ה-S-400 הרוסיות על ידי טורקיה ,בתוך כחודשיים.

לאחר שסורבה למסירת מטוסי לוקהיד מרטין F-35 Lightning II, טורקיה הזמינה מטוסי F-16 חדשים וערכות שידורג ל- 80 מטוסים ישנים שיותאמו לתקן החדש יותר של המטוס. אנקרה אמרה שהיא עשויה לשקול חלופות, כולל רוסיה, אם ארה"ב לא תעמוד בהבטחתה לספק את מטוסי ה-F-16 לחיל האוויר הטורקי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תומך במכירה. חקיקה שאושרה על ידי בית הנבחרים ביולי ביקשה לחסום את המכירה לטורקיה אלא אם כן ממשל ביידן יאשר כי הדבר הכרחי לביטחון הלאומי של ארצות הברית. הקונגרס כלל גם תיאור של צעדים קונקרטיים שננקטו כדי להבטיח שלא נעשה בוהם שימוש ב"טיסות לא מורשות" במרחב האווירי של יוון.

 

שני תיקונים שהציבו תנאים למכירה אפשרית לטורקיה הוסרו, על פי הדיווחים, מהגרסה האחרונה של הצעת חוק בסנאט בחודש שעבר.

כלי תקשורת בטורקיה ציטטו את דובר הנשיא איברהים קאלין שאמר: "לא קל לתת הערכות ברורות, אבל נראה שיש סבירות גבוהה להשלמת התהליך בחודש-חודשיים הקרובים. גם המודרניזציה וגם הרכישה של מטוסי F-16 חדשים ייפתרו".

בספטמבר אמר נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי קיבל משוב "חיובי" משני סנאטורים אמריקאים, לינדזי גרהאם וכריס קונס, אותם פגש בניו יורק לגבי תמיכתם הפוטנציאלית במכירה.

 

קרדיט: דפנס ערביכ