מטוס אמריקאי מתגרה בבסיס חמיימים הרוסי בציור מסר מיני באוויר

בתקרית שאינה נטולת מוזרות ושנינות, שלח אחד ממטוסי צבא ארה"ב מסר פרובוקטיבי, בעל אופי מיני, לבסיסים הרוסיים בחוף הסורי.

באתר " ביזנס אינסיידר " נכתב כי אחד הנווטים של מטוס צבאי אמריקאי צייר ביום שלישי שעבר דפוס איבר מין זכרי בשמים ליד כמה מתקנים צבאיים רוסיים בסוריה.

האתר האמריקני הוסיף כי מטוס הבואינג מדגם KC-135R Stratotanker המריא מנמל התעופה הבינלאומי חאניה, באי היווני כרתים, בסביבות השעה 14:15 GMT, על פי נתונים מאתר מעקב התעבורה האווירית FlightRadar24.

לאחר טיסה של שעה מזרחה ,תוך שהוא עוקף את קפריסין, המטוס בילה שעתיים נוספות בטיסה בתבנית דמוית אבר מין זכרי, לפני שחזר לנחות שוב בחאניה בשעה 18:45.
לפי המקור, הסיור הזה היה מול החוף הסורי, שם יש כמה מתקנים צבאיים רוסיים, כולל בסיס הצי טרטוס, מתקן ימי שהוקם בעידן הסובייטי ודווח בתקשורת הרוסית כי הוא משמש לתיקון ואספקה ​​מחדש של ספינות מלחמה של הצי הרוסי.

הבסיס הנוסף הוא בסיס אוויר חמיימים, שבו ניסו רוסיה מטוסי קרב מתקדמים כמו ה-Su-57 המתקדם.  

טייסי צבא ארה"ב התמודדו בעבר עם מטוסים רוסיים מעל מזרח הים התיכון, כפי שקרה בפברואר האחרון, כאשר הפנטגון הודיע ​​כי מטוסים רוסיים יירטו באופן לא מקצועי שלושה מטוסים של הצי האמריקני.

האתר ציין כי לא ברור אם דפוס הטיסה נוצר בכוונה, בעוד שחיל האוויר האמריקני ונציג חיל האוויר האמריקני לא הגיבו לבקשות האתר להגיב על אותו אירוע.

תמונת הדמות שצוירה על ידי המטוס:

תמונה

קרדיט: אוריינט ניוז