עוד שערוריה בחסות חיזבאללה בלבנון: סייעו להשגת אזרחות ללוחמים סורים

על פי דיווחים בתקשורת, מיליציית חיזבאללה הלבנונית סייעה לאחרונה להעניק אזרחות לבנונית לשני מנהיגים המזוהים עמה בסוריה, מה שמראה את מידת הדומיננטיות של המיליציה בלבנון.

שני מפקדים במיליציית חיזבאללה מאזור אל-כיסווה באזור הכפרי של דמשק קיבלו אזרחות לבנונית בהמלצת מפקד המיליציה באזור, כך לפי מה שפרסם העיתון הסורי " זמן אל-וואסל " לפני יומיים.

העיתון ציטט מקורות פרטיים שאמרו כי שני המפקדים הם "חאג' נאצר" מאזור חאן דנון, ו"חאג' פארוק" מאזור כיסווה, וציינו כי הם המירו דתם לכת השיעית לפני כ-6 שנים.

שני מפקדי המיליציה של חיזבאללה, על פי המקורות, השתתפו בקידום פעולות השיעה באזור, וכן תרמו לעידוד אנשי העיירה "אל-כיסווה" להצטרף למיליציות האיראניות הפרוסות באזור.

העיתון ציין כי "חאג' נאצר" ו"חאג' פארוק" קודמו בסולם הדרגות בחיזבאללה ונחשבו בין המפקדים הבכירים באזור, וקיבלו אזרחות לבנונית לאחר שביקרו בלבנון בחודש שעבר, שם שהו במשך שבועיים.

אירוע זה מראה את היקף החדירה והשליטה של ​​מיליציית חיזבאללה המזוהה עם משטר המולות באיראן בחוגי השלטון בלבנון, שם חשפו לאחרונה פעילי זכויות אדם לבנונים כי נשיא לבנון לשעבר מישל עאון חתם על 3 צווי חנינה מיוחדים לפני שעזב את ארמון הנשיאות, עבור 3 אסירים, ביניהם סוחר סמים מקורב לחיזבאללה.

מאז תחילת המהפכה הסורית ב-2011, שלח חיזבאללה את לוחמיו לסוריה כדי לתמוך במיליצית אסד בדיכוי הפגנות ולאחר מכן במבצעים צבאיים נגד פלגי האופוזיציה הסורית וכיום משתתפים במשימה גם מיליציות איראניות שונות בכל רחבי סוריה.

קרדיט: אוריינט ניוז