בכווית חוששים להשקעות במצרים עקב הדרדרות המצב הכלכלי שם

בימים האחרונים דיווח האתר נציב.נט על הדרדרות גדולה בערך הלירה המצרית  בעקבות דרישת הבנק העולמי לאפשר במצרים שער חליפין נייד , ולא נתמך באופן מלאכותי על ידי השלטון המרכזי במדינה, כתנאי להלוואת מיליארדים של דולרים הנחוצים באופן נואש להמשך פעילותה הכלכלית של המדינה.

חבר הפרלמנט הכוויתי, אוסאמה אל-זייד, ביקש משר האוצר ושר המדינה לענייני כלכלה והשקעות לדעת מהם הסיכונים הפוטנציאליים להשקעות כווית במצרים.

על פי העיתון הכוויתי, אל-קבאס, אל-זייד שאל: "האם כווית משקיעה ברפובליקה הערבית האחות של מצרים? האם יש לה פיקדונות פיננסיים בבנק המרכזי של מצרים? מה גודלן של ההשקעות הללו?"

"מי הן הסוכנויות הממשלתיות שבאמצעותן כווית משקיעה במצרים? האם הכסף הכוויתי מופקד בבנק המרכזי של מצרים במטבע הלירה המצרית או במטבע דולר ארה"ב? מהם המגזרים שבהם משקיעה מדינת כווית ברפובליקה הערבית האחות של מצרים? איזה מחקרים נערכו על ידי סוכנויות ממשלתיות כדי לקבל את החלטת ההשקעה במצרים? ומי הכין את המחקרים הללו?"

אל-זיד שאל גם: "מה הם גודל הסיכונים הפוטנציאליים בכלכלה המצרית? מה ההשפעה על השקעות ופיקדונות כווית במצרים? האם קיימת תכנית חלופית שאליה ניתן להעביר את ההשקעות והפיקדונות הללו במקרה של מניעת יציאת מטבע זר מהרפובליקה הערבית של מצרים?"

הפסדים חדשים ללירה... ומדינה ערבית חושפת את חששותיה לגבי סיכון כלכלי גדול במצרים

קרדיט: סטפ ניוז