תוצאות הבחירות בישראל – בראי המשטר האיראני. זווית ראיה שונה

תוצאות הבחירות בישראל – בראי המשטר האיראני זווית ראיה שונה, שנועדה לצורכי מלחמת תודעה

מכתבות ופרשניות בכלי התקשורת במדינת השכנות, ניתן ללמוד על הלכי הרוח של המשטרים השונים וכן על יחס המשטר במדינה זו או אחרת לישראל, וכמובן איך המתרחש בישראל מפורש על פי תפיסת עולמם של הכתבים והדוברים.

הבחירות בישראל מעוררות עניין בשכונה המזרח תיכונית, ובעיתונות באזור רואים כתבות וניתוחים שונים, תמיד מעניין ומחכים לראות איך השכנים מנתחים את תוצאות הבחירות בדמוקרטיה היחידה בשכונה.

מכל שפע המלל על תוצאות הבחירות בישראל, שניתן למצוא ברשת, אביא בפניכם דוגמאות למה שמתפרסם בתקשורת האיראנית, שמצביע על הדרך בה בוחר המשטר להעביר מסרים לציבור האיראני דרך שופרות המשטר בעיתונות האיראנית, וכן על המסרים שאותם משטר המולות דאג לפמפם לציבור הישראלי, באמצעות מערכי מלחמת התודעה של משמרות המהפכה, שדחפו מסרים ברשתות החברתיות, ובטוקבקים באתרי חדשות שונים, ונועדו לגרום לסכסוכים ולהגביר את הקיטוב והפילוג בין חלקי החברה הישראלית.

Israel elections: Netanyahu eyes return as PM - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות ואלג'זירה

 

וכך אנו מוצאים בעיתונות האיראנית שאחת התכניות של נתניהו לחזור לשלטון, הייתה כדי למנוע את החקירה העמדתו לדין בגין מעשי שחיתות, וליצר לעצמו חסינות מפתיחת חקירות נוספות, וכמובן מזכירים לקוראים, שנתניהו עומד לדין בלפחת שלוש פרשות שחיתות חמורות.

באותה הזדמנות מסבירים לקוראים שלנתניהו יש תכניות שמדאיגות רבים בישראל, לבצע שינויים בחוקים שונים, ולא שוכחים להזכיר את תכניותיו הזדוניות של נתניהו, בנושא "סוגיית הדו-קים הציוני עם הערבים" בכלל, ו“הסוגייה הפלסטינית” בפרט, שמדאיגה לא רק רבים בישראל, אלא גם בממשל האמריקאי, ושתוצאות הבחירות בישראל שמובילות לחזרתו של נתניה ולשלטון, אינה מבשרת טובות לממשל ביידן ולמפלגה הדמוקרטית, ושלתוצאות הבחירות בישראל עלולה להיות השפעה על תוצאות בחירות אמצע הכהונה בארה”ב, שתגדיל את הסיכוי של הרפובליקנית לזכות ברוב בשני בתי הנבחרים.

 

כמובן שטורחים להסביר לקראים שנתניהו עמד בראש מפלגת ימין קיצוני, ושהוא חבר למפלגות ימין קיצוני נוספות, שאיתן הוא מתעתד להקים ממשלת ימין קיצוני, שתהייה ממשלה גזענית ואנטי ערבית, ובכלל הימין הקיצוני הזה נמצא עכשיו על סף ביצוע התוכנית הימניות הקיצוניות שלו, דבר שיוביל להמשך פילוג בחברה הישראלית, ושהמתרחש בישראל עלול לגרום לשינויי מגמה של אירועים רבים באזור כולו.

יש כתבות שבהן מסבירים לנו שמפלגות הימין הקיצוני האלה, רוצות להרוג לגרש את כל הערבים מכל שטחי "פלסטין הכבושה", ושמשרד הביטחון הישראלי, פירושו "מלחמה", ומוסיפים שלל ביטויי שנאה אנטישמיים ואנטי ישראליים נגד מנהיגי המפלגות הצפויות להקים ממשלה, וישנם פרסומים שבאותה נשימה מוסיפים שמבחינת הערבים במדינות ערב השכנות, אין הבדל בין הממשלה של לפיד וגנץ, לבין הממשלה העתידית של נתניהו, וכן מנבאים שנתניה ושרי הממשלה הבאה, לא יתקבלו בסבר פנים יפות, בבירות מדינות ערב.

 

יש גם כתבות שמנסות למצוא נחמה בכך שחזרת נתניהו לשלטון, תזרז את הרס החברה הישראלית מבפנים, וכן לעליית פעולת ההתנגדות של הפלסטינים, שיקבלו סיוע מערביי ישראל ומארגוני טרור (התנגדות, בלשונם), שיבואו כתגובה לחזרה למדיניות הסיפוח של חלקי "פלסטין הכבושה", ולפעולות ישראל בהר הבית כנגד מסגד אל אקצה (ויש מי שיודע לספר שישראל מתכננת חלוקת מסגד אל אצה, כדוגמת חלוקת זמני התפילה במערת המכפלה).
אזכיר כי באיראן כבר מדברים שנים על שישראל נמצאת על סף "פיצוץ חברתי", וכבר הסבירו לכל מי שרצה לשמוע, שנתניהו הוא ראש הממשלה הכושל ביתר שהיה אי פעם לישראל…
מיותר לציין שכדרכם של אנשי משטר המולות, "המשטר הציוני" מהווה תחליף לשימוש בשם המפורש "ישראל”, או בצמד המילים "ממשלת ישראל", ומדי פעם כדי לגוון, משתמשים במילים "השטחים הכבושים" או "פלסטין הכבושה".

וכן אזכיר שמאז הקמתו, קרא משטר המולות בגלוי להשמדת ישראל, בלי קשר לעומד בראש ממשלת ישראל, ומה הרכב הקואליציה, ושהמשטר תמיד הפיץ תעמולה אנטי ישראלית, ושאף לסכסך ולפלג בין חלקי החברה הישראלית.

עוד אוסיף, ואביא בפניכם את דבריו של מיודענו חוסיין טאיב (حسین طائب = Hossein Taeb) היועץ הבכיר של מפקד משמרות המהפכה, אומר בפרשנותו המלומדת שהתפרסמה אתמול בעיתוני איראן, ש"המשטר הציוני עשה מאמצים נרחבים כדי לשמר את הממשלה, ולאור שצפויה הקמת ממשלה חדשה בראשות בנימין נתניהו, צפוי אתגר ביחסי ישראל ארה"ב.

 

לדברי טאיב, נפתלי בנט קרא לציבור הישראלי, לרוב הדומם, ולתומכיו (של בנט) לצאת ולהצביע, ושתומכי הליכוד פעלו ליצירת עימותים קשים וקיצוניים עם יריביהם, שהציבוריות הישראלית נמצאת בדיכוטומיה פוליטית, שעליית הליכוד לשלטון, תגביר את השנאה, הכעס והפילוג החברתי ואת הקיטוב הפוליטי, והתהליך יימשך וידרדר את מצבה של המדינה, וכתוצאה מכך צפויה "תסיסה חברתית" בישראל, שתסייע להחזיר למסלולן את התוכניות האיראניות כלפי ישראל וארה"ב.

אזכיר שחוסיין טאיב (حسین طائب = Hossein Taeb) היה עד יוני האחרון ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה (הודח בעקבות ביקורת על שלא מנע חיסול מדענים איראנים ושלא הצליח להוציא פיגועי נקמה בישראל…) בעל דרגה המקבילה לדרגת תא"ל במשמה”מ (سرتیپ پاسدار = Sartip pasdar = מקביל לדרגת Brigadier general = מקביל לתא"ל) וכן עקב היותו איש דת, הוא מחזיק בתואר הדתי חג’ת אל-אסלאם (حجت‌الاسلام = Hujjat al-Islam)

* אציין שזה שאינו תואר דתי רשמי שניתן לחכמי הדת הלומדים לימודי דת במדרסות, ויש חילוקי דעות בין חכמי הדת השיעים לגבי התואר שאין לו קריטריונים ברורים לקבלתו, ואינו מעיד על רמת השכלתו ובקיאותו הדתית של נושא התואר, וטוענים שבוודאי שאינו בעל סמכות דתית, וגם אם יש כאלה שסוברים שזה תואר מיותר וחסר תועלת.

 

לסיום תרשו לי לחרוג מהנושא, ולספר לכם שבמהלך סריקת העיתונות האיראנית, צדו את עיני כתבות בנושא המצב בבתי כלא שונים, אבל לא חלילה על בתי הכלא באיראן, אלא על שבבריטניה יש את מערכת הכליאה הגרועה ביותר במערב אירופה, ושבקנדה מערכת הכליאה היא גזענית מפלה. זה לא שכתבות מסג זה הן דבר חדש בעיתונות האיראנית, אלא שריכוזן עלה לאחרונה, סביר להניח שזה קרה כי המשטר רוצה להראות לאזרחים שנחטפים ונעצרים, שבתי הכלא באיראן הם ממש בתי הבראה לעמת בתי הכלא במדינות המערב הנוראיות…

וכמובן כדי להראות לאיראנים שבאו בטענות על שבבתי הכלא באיראן הייתה (ועדיין יש) הדבקה המונית בנגיף הקורונה וחוסר טיפול רפואי, שבאיראן הנפלאה של משטר המולות, הכל ממש טוב כמו במדינות שאליהן האיראנים רוצים לברוח, ושגם אסירים בבתי הכלא במערב, סבלו מהדבקות המוניות בקורונה.

אציין שלמרבה האירוניה, במקרים רבים תוכלו למצוא את הכתבות האלה תחת הקטגוריה "זכויות אדם", יחד עם כתבות אימה אחרות על אנשים שמתים ונעלמים בגבולות אירופה, או המצב הנורא ואיום בארה"ב.

Asia In-Depth Podcast: A Look at Israel, Iran, and Afghanistan | Asia  Society

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות