סוכלו פיגועים נגד ישראל? חמושים מהמודיעין האיראני נעצרו באזרבייג'ן

הרפובליקה של אזרבייג'ן הודיעה על מעצרה של קבוצה חמושה וקיצונית "המסונפת למשרד המידע של הרפובליקה האסלאמית של איראן".

על פי הדיווח שפרסם משרד המידע של הרפובליקה של אזרבייג'ן באתר האינטרנט שלו ביום שלישי האחרון, קבוצה זו של 19 אנשים קיבלה אימונים צבאיים בטהרן, דמשק וחאלב תחת השם "תנועה לאחדות מוסלמית".

דיווח זה מוסיף כי אחד מחברי הקבוצה נעצר בעת ביצוע פעולות טרור במדינה אחרת.

משרד המידע של הרפובליקה של אזרבייג'ן לא הזכיר את שמה של המדינה הזו, אבל אמר שהאדם הזה הוא אורחאן אסף.

בסתיו האחרון, ממשלת קפריסין הודיעה על מעצרו של אדם זה באשמת תכנון מבצע להתנקשות בכמה אנשי עסקים ישראלים במדינה זו.

עוד נכתב בעיתון "פוליטיס" שיוצא לאור בניקוסיה כי אורחן אסדאף, אזרח הרפובליקה של אזרבייג'ן, נשלח לנציגות קפריסין במטרה לבצע פעולת טרור ולבדוק את האפשרות לחטוף ישראלים. הוא גם הואשם בשימוש בדרכון מזויף ובהלבנת הון.

בחקירתו אמר אורחן אסדף למשטרת קפריסין כי קיבל 40,000 דולר מאדם בשם "מוחמד" כדי לבצע את המשימה הזו. פרטים על זהותו של אדם בשם "מוחמד" לא פורסמו.

הדו"ח של משרד המידע של הרפובליקה של אזרבייג'ן גם אומר כי חברי הקבוצה שנעצרה נסעו לטהרן דרך מדינות שלישיות ולאחר שמסרו את מסמכי הזיהוי שלהם וקיבלו דרכונים מזויפים חדשים. כמו כן הם עברו הכשרה אידיאולוגית ומודיעינית, ונשלחו לסוריה על סיפון מטוס מטען.

על פי דיווח זה, קבוצה זו בעלת אמונות אסלאמיות קיצוניות הוקמה בחשאי על ידי משרד המודיעין של איראן, וחבריה, מלבד הכשרה צבאית, קיבלו גם הכשרה דתית קיצונית בניגוד לערכי השלטון החילוני של הרפובליקה של אזרבייג'ן.

משרד המידע של הרפובליקה של אזרבייג'ן פרסם תמונות של אנשים אלה במדי צבא בסוריה ואמר כי שניים ממפקדי הקבוצה הזו, שאחד מהם הוא סטודנט בסמינר קום, עדיין יושבים באיראן.

הדיווח מוסיף עוד כי חברי הקבוצה הזו הביאו עמם גם ספרי דת אסורים וסרטוני חינוך המכילים אמונות קיצוניות כשחזרו לרפובליקה של אזרבייג'ן, וכמה ספרים ובגדים עם סיסמאות איסלמיות מודפסות. הם הועברו לאזרבייג'ן במכוניות השייכות לשגרירות איראן בבאקו.

بازداشت یک گروه مسلح وابسته به‌ایران در آذربایجان

קרדיט: רדיון פרדה