ארה"ב: "אם הסכם הגרעין יכשל האופציה הצבאית נגד איראן תהיה על השולחן"

הנציג המיוחד של ארה"ב לענייני איראן אמר  היום ,יום שני, כי "אם הדיפלומטיה להחייאת ה-JCPOA תיכשל, האופציה הצבאית נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן עדיין תהיה על השולחן".

רוברט מאלי הדגיש כי דיפלומטיה היא עדיין העדפה של אמריקה לצד כלי הלחץ והסנקציות, אך כפי שאמר הנשיא ביידן, אם אופציות אחרות ייכשלו, האופציה הצבאית תהיה על השולחן כמוצא אחרון.

בדבריו ,בסמינר מקוון בקרן קרנגי לשלום בינלאומי, הוא הוסיף: "איננו מתנצלים על המאמצים שעשינו או עושים כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

לפי סוכנות הידיעות Associated Press, מר מאלי הגיב לביקורת על מדיניותה של וושינגטון כלפי הרפובליקה האסלאמית של איראן בהצהרות אלו.

הוא ציין שמאז ,לפני כחודשיים לא הייתה כל התקדמות בנוגע להחייאת ה-JCPOA.

בהתייחסו להפגנות ההמוניות הנוכחיות באיראן ולהחלטת הרפובליקה האסלאמית לצייד את רוסיה במל"טים מתאבדים לשימוש במלחמה באוקראינה, הנציג המיוחד של ארה"ב הוסיף: "כאשר מתרחשים אירועים אחרים, אנחנו לא מתמקדים במשהו שהוא לא תורם ".

מר מאלי אמר שאם הממשל של איראן ימשיך במדיניותו הנוכחית, אמריקה לא תבזבז עוד את זמנה.

מאז תחילת המחאות של העם האיראני, הוא הדגיש כי וושינגטון, לצד תמיכתה בדרישות האיראנים, מבלי להיות מוכנים לתת שום הנחות לטהרן, רואה בהחייאת ה-JCPOA החלטה התלויה רק ברפובליקה האסלאמית. .

מספר בכירים אחרים בממשלת ביידן אמרו גם הם בחודש האחרון כי במצב הנוכחי, החייאת ה-JCPOA אינה בראש סדר העדיפויות של ארצות הברית.

במהלך תקופת השעיית המגעים הקשורים ל-JCPOA, איראן הרחיבה גם את תכנית הגרעין שלה, ולפי סוכנות הידיעות רויטרס היא השתמשה בצנטריפוגות מתקדמות ומהירות יותר באתרי הגרעין בפארדו ובנתנז.

בנאומו ביום שני, הודיע ​​רוברט מאלי כי ממשל ג'ו ביידן יטיל בקרוב סנקציות חדשות על הרפובליקה האסלאמית של איראן בשל הפרות זכויות אדם.

לפי ארגון זכויות האדם האיראני, לפחות 253 בני אדם, בהם 34 ילדים ו-19 נשים, נהרגו על ידי כוחות הביטחון ואכיפת החוק של הרפובליקה האסלאמית של איראן מאז תחילת ההפגנות. יותר מ-14 אלף בני אדם נעצרו.

הנציג המיוחד של ארה"ב לענייני איראן אמר גם כי טהראן המשיכה בפעילות מערערת היציבות שלה "ברחבי האזור" בתקופה האחרונה תוך הכחשת חימוש רוסיה בנשק .

راب مالی: اگر دیپلماسی برای احیای برجام شکست بخورد، گزینه نظامی همچنان روی میز خواهد بود

קרדיט: רדיו פרדה