מדוע סוריה לא מגיבה לתקיפות הישראליות? לשר החוץ שלה "נימוקים"

שר החוץ הסורי, פייסל מיקדד, נימק, בנימוקים אירוניים, את אי התגובה לתקיפות הישראליות נגד אתרי המשטר בסוריה.

אל-מקדאד טען בראיון שהעניק לעיתונאי העומאני, מוסא אל-פארי, כי "ישראל מנצלת טיסות של כמה כלי טיס אזרחיים בשמי סוריה, ויורה מתחתיהם או מעליהם".

הוא המשיך: "במקרה הזה, אם נשגר טילים בתגובה, הם עלולים לפגוע בטיסת תעופה אזרחית, ואז האשמה נופלת עלינו, אז אנחנו לא מגיבים", כדבריו.

מקדאד הזהיר את ישראל כי "היא תתמודד במוקדם או במאוחר בתגובה לכל הניסיונות הללו", והוסיף: "אנחנו לא ששים להתעמת, ומה שאנחנו צריכים עכשיו זה לנהוג בחוכמה, ולא להתעמת ישירות עם ישראל".

הוא התייחס גם לארגון "דאעש" וטען כי הם "עוברים מישראל לצפון סוריה, על בסיס יומי, ושיש תנועה יומיומית לאורך קווי הפסקת האש עם ישראל".

והוסיף: "ישראל נותנת להם נשק, כסף והוראות, כדי להמשיך ולהפריע לניסיונות להגיע לפתרון סופי למשבר שאנו מתמודדים איתו בסוריה", כדבריו.

במהלך הפגישה דיבר מקדאד על ההפגנות בסוריה, והכחיש כי הן התקיימו בנפת דרעא בשנת 2011. הוא ציין כי התקשר לקרוביו בדרעא ושאל אותם על מציאות ההפגנות הקוראות להפלת המשטר, והם אמרו לו שהכל המצאות.

ראוי לציין כי המשטר הסורי נוהג לשקר לעם הסורי כי הוא מסוגל להתעמת עם "ישראל", שעדיין מפציץ אזורים שונים בסוריה מבלי שהמשטר יעז להגיב.

العدوان الإسرائيلي على سوريا لا يتوقف ..ماذا تريد تل أبيب من دمشق؟

 

קרדיט: זייתון ניוז