ה"טיים": הבסיג' אינו מסוגל לדכא את ההפגנות באיראן

מגזין "טיים" מדווח  כי כוחות הבסיג', שעליהם מסתמך המשטר האיראני כדי לדכא את ההפגנות, הראו שהם אינם מסוגלים לבצע משימה זו, וכי המשטר משתמש בילדים, חברי כנופיות ובעלי ניסיון מוגבל, לדיכוי ההפגנות תוך שהוא מזהיר את המפגינים, לאחרונה, לחדול מהמרי האזרחי.

המגזין אומר כי ההפגנות "הפעם נראות אחרת, וכך גם הכוחות שנשלחו על ידי המשטר האיראני לדכא אותן", בהתייחסו לאנשים בלבוש אזרחי שחטפו נשים מהרחוב, ואנשי ביטחון במדים שהסתתרו מאחורי מסכות, וכן "ילדים" המצוידים  בציוד מגן נגד התפרעויות.

המגזים מציין כי תמונות של ילדים בבגדי כוחות הביטחון הופיעו לאחר ימים של הפגנות על מותה של מהסה אמיני, שנהרגה בעת מעצר על ידי משטרת "המוסר" לאחר שהאשימה אותה בהפרת קוד הלבוש המחמיר.

במגזין נכתב כי הילדים הללו הובאו לרחובות כדי "למלא פער", עם מחסור בכוחות המתמקדים בהתמודדות עם ההפגנות.

"הם מגייסים ילדי רחוב, בני נוער, גורמים עברייניים… חסר להם כוח אדם", אמר למגזין האדי גימי, מנהל המרכז לזכויות אדם בניו יורק באיראן.

גימי סבור שחבישת המסכות מעידה על פחד בקרב כוחות הביטחון, המשקף את מידת חדירתן של ההפגנות לחברה האיראנית, עם הופעתה בשכונות בטהרן שהיו ידועות כמקור לגיוס לשורות המיליציות שהסתמכו עליהן כדי לדכא את ההפגנות, ולאחר מכן השתנה המצב וההפגנות יצאו מאותם אזורים אל רחבי המדינה.

בשבוע האחרון, הפגנות בטהרן הגיעו לאזור המאכלס משפחות צבאיות, מה שנחשב להתפתחות משמעותית נוספת.

Priscillia Kounkou Hoveyda on Twitter: "📍Qazvin, WATCH til the police enters frame, raises shotgun and shoots 🤯 ‼️‼️‼️ #Iran cops with shotguns and ski masks on, shoots in broad day light amongst

קרדיט: אלחורה