ישראל: עצרת תמיכה בעם האיראני

אתמול בערב התקיימה בכיכר רבין בתל אביב, עצרת תמיכה בעם האיראני.

העצרת הזו הייתה אחת מעצרות תמיכה רבות שהתקיימו אתמול ברחבי העולם, בערים שנות באוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, ארה”ב, צ’ילה, אקוודור, בריטניה, גרמניה, אוסטריה, צרפת, בלגיה, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, שוויץ, צ’כיה, הונגריה, ספרד, פורטוגל, אסטוניה, פינלנד, דנמרק, נורווגיה, שוודיה, גאורגיה, ואפילו טורקיה, וכאמור גם בישראל, המדינה המזרח תיכונית היחידה שבה הייתה עצרת תמיכה בעם האיראני.

זו הייתה עצרת מרגשת שאליה הגיעו כמה מאות אנשים, ולא רק מקהילת יוצאי איראן בישראל, אלא מכל עדות ישראל, מכל גוני הקשת הפוליטית, מצעירים בני עשרה, ועד למבוגרים בגיל הזהב, ולא רק ישראלים, אלא גם אזרחי מדינות אחרות שנמצאים בארץ ושמעו על העצרת ובאו להביע את תמיכתם, ואת כולם איחדה בעצרת, תחושת הזדהות ודאגה לעם האיראני, שנאנק תחת עול של המשטר הרצחני של המולות.

נושאי הדברים בעצרת נשאו דברים בעברית, פרסית, ואנגלית, ואחד הדוברים דיבר בעברית, אנגלית וערבית, חלק מהדוברים ריגשו את הקהל עד דמעות, חלקם הלהיבו את הקהל, וכולם תרמו לאווירה של התרחשות מיוחדת ושונה, של הבעת תמיכה והזדהות אמיתית בכאבם של העם האיראני ובדרישתם לחופש. (אני חייב לציין לטובה את הפוליטיקאים שהגיעו ונשאו דברים, ולא גלשו לפוליטיקה.)

רבים מהקהל נשאו דגלי איראן מלפני המהפכה האסלאמית, רבים הניפו גם דגלי ישראל לצד דגל איראן, ועל כר הדשא, לצד מצגת עם תמונות של נשות איראן שנרצחו בידי בריוני המשטר, הונח דגל איראן ענק, שנתפר בשבוע שעבר במיוחד לעצרת, שעליו הונחו זה לצד זה, דגלי ישראל ואיראן.

מבחינתי, אחד הדברים המרגשים בעצרת, היה לראות את החיבור בין כל הנוכחים לבין העם באיראני, ואת החיבור בין משתתפי העצרת שחלקם נפגשו לראשנה, וחלקם נפגשו לאחר זמן רב שהחיים בעידן הקורונה גרמו לכך שלא נפגש זמן רב, והייתי עד אף לאיחוד משפחתי מרגש, של מי שנפגשו בעצרת לאחר זמן רב.

בעצרת נכחו צלמי עיתונות מסוכנויות עיתונות מהארץ מהעולם, אבל פרט לכתב של סוכנות AFP הצרפתית, וכתב של Iran International, ערוץ החדשות שבסיסו בלונדון ומכסה את המתרחש באיראן (ואוסיף שהפך להיות ערוץ חדשות פופולרי בקרב איראנים רבים באיראן, שאם הם רצים לדעת מה קורה באיראן, הם מעדיפים לצפות ולקרוא את הכתבות של Iran International מאשר לראות את ערוצי הטלוויזיה ולקרא את העיתונים המשרתים כשופרות משטר המולות של הרפובליקה האסלאמית.

יכול להיות שפשוט לא ראיתי כתבים של ערוצי החדשות הישראלים, אז חיפשתי הבוקר באתרי החדשות וערוצי התקשורת, ועד לכתיבת שורות אלה, לצערי לא ראיתי כתבה או סרטון על העצרת. לטעמי זו תעודת עניות לתקשורת הישראלית, ואם אכן יש כיסוי עיתונאי לעצרת, שלא הצלחתי למצוא, אשמח להתנצל ולהעלות קישור.

לסיכום אומר שהייתי גאה לקחת חלק בעצרת התמיכה בעם האיראני, ושמחתי לעזור במעט שעזרתי, שמחתי לראות את כל מי שהגיע להשתתף באירוע המרגש, שחיבר בין אנשים.
ושוב אסיים במילים: ליבי עם העם האיראני.

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון