מכון ג'וסור למחקר מפרסם מפת התפשטות הבסיסים הטורקים בסוריה

"מרכז ג'וסור למחקר" שופך אור על מיקומן של מתחמי צבא טורקיה בשטח סוריה לקראת סוף 2022.

המרכז הוציא מפות אנליטיות המציגות את מספר הנקודות והבסיסים של הצבא הטורקי, אזורי היערכותם ומיקומם, בנוסף לניתוח כוחם ואופי משימותיהם, בניסיון לצפות מה צופן העתיד.

המרכז ציין בדו"ח כי לאחר 6 שנים של כניסת טורקיה לשטח סוריה, בו חדרו הכוחות הטורקים לערים עזאז וג'ראבולוס, מצפון לחאלב, במסגרת פעולות נגד דאעש, התפשטות הכוחות הטורקיים התגברו וחרגו מצפון מערב המדינה והגיעו לצפון מזרח.

מכון המחקר הצביע על כך שלמרות שכניסתה של טורקיה לסוריה הייתה קשורה לנושא הלחימה בארגוני הטרור, התפשטותה הייתה קשורה בהדרגה למטרות פוליטיות עליהן דיברה באופן שוטף, כלומר ממשלת המעבר הסורית הנבחרת מייצגת את כל הסורים, במטרה להבטיח את החזרת הפליטים מאדמות טורקיה.

בהתחשב בכך שקריסת המצב הביטחוני הייתה קשורה בעיקר לערעור סמכות הרשות המרכזית, שלא ראתה עוד חלקים גדולים מהעם הסורי כלגיטימיים, ארגוני טרור שיש להם פעילות חוצת גבולות כגון דאעש ומפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK) פעלו בשטח סוריה ובמיוחד ליד הגבול הטורקי.

במהלך התקופות האחרונות, טורקיה ביקשה לספק את הכיסוי המדיני והמשפטי הדרוש לפריסת כוחותיה בשטח סוריה, והיא סיפקה כיסוי זה דרך מסלול אסטנה, שבו נחשבת אנקרה לערבה להפסקת אש ולביטול ההסלמה, וטורקיה תמיד מאשרת את חוסר נכונותה להסיג את כוחותיה מסוריה לאור הנתונים והתנאים הנוכחיים, כך על פי מכון המחקר. (קרדיט: נדאא' פוסט)