"אקספרס": בכירים איראנים וקרוביהם בורחים מהמדינה ב-5 טיסות מידי יום

לאחר קבלת דיווחים על מאמצי בכירים איראנים להשיג דרכונים מערביים על מנת להימלט מהמדינה וחששם מתביעות שיבואו עם הגיעם לארצות המקלט, מדווח ​​העיתון הבריטי, "אקספרס", על בריחת בכירים איראנים וקרובי משפחותיהם באמצעות הקצאת אזורים מיוחדים, בנמל התעופה הבינלאומי של טהראן, להם.

העיתון הצביע על התרחבות ההפגנות באיראן, וכתב כי בכירים וקרוביהם החלו לברוח מהמדינה לפני שבועיים ומנסים להשיג לעצמם דרכונים בריטיים.

"אקספרס", שציטט מקור עלום שם, הוסיף כי חלק מנמל התעופה הבינלאומי של טהראן הוקצה, וחמש טיסות ליום נשכרו להברחת משפחות אל מחוץ למדינה.

העיתון גם ציטט מקור איראני שאמר כי קרובי משפחה של בכירים איראנים מגיעים לטיסות בינלאומיות מכניסות פרטיות.

New Year's bookings boom as Iranians due to flock to Turkey's Van | Daily  Sabah

קרדיט: דיילי סבאח

בוב סטיוארט, חבר פרלמנט בריטי, אמר בעבר שיש "שמועות משמעותיות" לפיהן בכירים במשטר האיראני מנסים להפוך את לונדון ל"מקלט בטוח" עבורם ולהשיג דרכונים בריטיים.

אבל סגנית שר החוץ הבריטית ג'יליאן קיגן ציינה את חוסר ידיעתה בעניין הזה, ואמרה שהיא תחקור אותו.

בתגובה לשאלת חבר הפרלמנט הבריטי אמר קיגן: "כמובן שיש לנו חוק משלנו כאן בבריטניה, אבל מבחינת שמועות על [אישים בכירים מאיראן המבקשים דרכונים], מעולם לא שמעתי על הנושאים האלה בעבר, אבל אנחנו בהחלט נבדוק את זה." .

בשבועות האחרונים, ובמקביל להתקוממות העממית של האיראנים מבית ומחוץ, היו דיווחים רבים על ניסיונות של בכירים איראנים להימלט מהמדינה.

אתמול פרסמו אמצעי תקשורת טורקיים כי במהלך החודש האחרון, יותר מ-307,000 אזרחים איראנים הגיעו לטורקיה, שזה אפילו יותר מהשיא ההיסטורי של 270,000 תיירים איראנים שהגיעו לטורקיה בחגים באפריל ובנורוז.

אין לשלול כי רבים מהמגיעים הם משפחות של בכירים  שקנו כרטיסים לכיוון אחד בלבד והגיעו לטורקיה ובלבד שלא ימצאו בארצם במידה והדברים ידרדרו לבריחה המונית של אנשי המשטר.