מצרים- מוזיאון עתיקות על כל מוצגיו נגנב

לאחר שהמקרה עורר זעם נרחב במצרים, חשף משרד הפנים המצרי, ביום שני בלילה, את נסיבות גניבת תכולת מוזיאון העתיקות באוניברסיטת סוהאג בדרום המדינה.

4 תלמידים והורה

כוחות הביטחון הופתעו לגלות , לאחר חקירה מאומצת, כי מאחורי האירוע עומדים 4 סטודנטים וסטודנטית מאותה אוניברסיטה ואביו של אחד מהם.

בעוד שהתביעה הציבורית הודיעה על מעצרם של החשודים, וברשותם נתפסו 59 מוצגים מהמוזיאון. 

לאחר חקירתם הודו הסטודנטים בביצוע האירוע, ואחד מהם הודה שסיכם עם סטודנט אחר לגנוב את תכולת המוזיאון כדי להתעשר מהר, אז הכינו "מכשיר פריצה מברזל" והלכו לאוניברסיטה, ואחד מהם חסם את שדה הראיה של המצלמה בעוד השני פתח את דלת המוזיאון.

אחר כך הוא הסביר שהם גנבו את החפצים והכניסו אותם לכמה שקיות ניילון.

אוניברסיטת Sohag

סטודנט מעורב בפשע

אחד התלמידים התקשר לעמיתתו וביקש ממנה לבוא במכוניתה להעביר את החפצים הגנובים, ולהחביאם אצל אביו של אחד מהם לקראת מכירתם.

האירוע עורר זעם נרחב במצרים, בעוד האוניברסיטה הודיעה על מעצרם של מאבטחי המוזיאון.

חקירה מיידית

ד"ר מוסטפא עבד אל-חלק, נשיא אוניברסיטת סוהאג, הסביר כי אנשי הביטחון האחראים על השמירה בבניין נעצרו ונלקחו לחקירה מיידית, בנוסף להעברתו של דיקן הפקולטה לארכיאולוגיה לחקירה בפני פרופסור בפקולטה למשפטים ומנכ"ל המינהל הכללי לביטחון האוניברסיטאות.

כמו כן, הוא ציין כי הוחלט להקים ועדה ייעודית לביצוע ספירת מלאי מלא כוללת של הפריטים במוזאון, והוסיף כי גם הנחה את גורמי המשפט של האוניברסיטה לפתוח בחקירות מקיפות מול צוות האבטחה של המכללה וכל העובדים במקום.

המוצגים הגנובים:

קרדיט: אלערביה