במחאה על דיכוי ההפגנות במדינה האקרים פרצו לאתר משרד המודיעין האיראני

מאז פרוץ ההפגנות באיראן בחודש שעבר, במחאה על הריגת הצעירה, "ג'ינה מהסה אמיני" על ידי  "משטרת המוסר", קבוצת ההאקרים "אנונימוס" יצאה לסדרת מתקפות סייבר נגד אתרים ממשלתיים המזוהים עם הרשויות במדינה.

ביום ראשון פרצה הקבוצה הידועה לאתר משרד המודיעין האיראני, ולקטע הוידאו של האתר, שנחשף לאחר הפריצה, הוסף מסר חשוב לעם האיראני, וכן הודגשה הצלחת הפריצה לאתר הרשמי של משרד המודיעין האיראני.

הקבוצה טוענת כי היא הוסיפה בתוך האתר הצהרות נגד המשטר באיראן, גינתה את הקמפיין לדיכוי ההפגנות שנמשכות כבר שבועות, ואף הודיעה בחשבון הטוויטר שלה בספטמבר האחרון, כי היא פתחה ב"מבצע איראן" שגרם להפרעה ברבים מאתרי המשטר, במחאה על מותה של אמיני.

מאז, אתרים רשמיים רבים באיראן היו נתונים להתקפות סייבר נרחבות, כמו אתר משרד התקשורת וטכנולוגיית המידע האיראני, אתר רשות המסים, אתר ארגון טכנולוגיות המידע האיראני ואתר משרד התעשייה, הכרייה והמסחר.

גם אתר האינטרנט של דובר הממשלה ואתרי האינטרנט המזוהים עם כלי תקשורת רשמיים שובשו, כשברקע קבוצת "אנונימוס" רואה בעצמה מגינה על הזכות לחופש הביטוי, ותקפה בעבר קבוצת אתרי אינטרנט של חברות בינלאומיות גדולות.

באשר לאמיני, רציחתה ב-16 בספטמבר (2022), שלושה ימים לאחר מעצרה על ידי "משטרת המוסר" האיראנית, ולאחר מכן העברתה לבית חולים בטהרן, עוררו מחאות שלא שככו עד היום בכל רחבי המדינה.

קרדיט: לבנט-סוכנויות