ארה"ב פורסת את הדיוויזיה הצבאית החזקה ביותר שלה בגבולות רוסיה

בהסלמה חדשה בחזית הפלישה הרוסית לאוקראינה, פרסה ארה"ב את אחת הדיוויזיות הצבאיות החזקות ביותר שלה בגבול עם רוסיה לראשונה מזה כמעט 80 שנה, מה שמבשר על כניסת הסכסוך בין מוסקבה למערב לשלב חדש של עימות.

הרשת האמריקאית " cbs news " מסרה כי הדיוויזיה המוטסת ה-101 של צבא ארה"ב הגיעה לאירופה לראשונה מזה 80 שנה, על רקע הסלמה של המתיחות בין רוסיה לנאט"ו. 

הרשת ציינה שיחידת החי"ר הקלה הזו, שזכתה לכינוי "הנשרים הצורחים", הוכשרה להתפרס בכל שדה קרב בעולם תוך שעות, כשהיא מוכנה ללחימה.

הרשת ציינה כי פריסת החטיבה הזו הגיעה לאחר שרוסיה כבשה מספר אזורים אוקראינים לאורך חופי הים השחור, מה שמהווה איום מפורש על אדמות נאט"ו ברומניה ומהווה את הסיבה לשליחת אחד מצוותי התקיפה האווירית האמריקנים המובחרים ביותר, עם כמה פריטי ציוד כבד.

הרשת ציינה כי צוות שלה ליווה את סגן מפקד האוגדה, ג'ון לובאס, ואת מפקד צוות הלחימה של חטיבה 2, אדווין מתידיס, במסוק במשך שעה עד לגבולות הרחוקים ביותר של נאט"ו, 3 ק"מ בלבד מהגבול הרומני עם אוקראינה.

לובאס אמר שהם מוכנים להילחם, וציין שאם תהיה הסלמה צבאית או התקפה על נאט"ו, הם מוכנים להילחם, והם מוכנים לחלוטין לחצות את הגבול ולהיכנס לשטח אוקראינה.

הוא הוסיף, "אנחנו מוכנים להגן על כל סנטימטר משטח נאט"ו.. אנחנו מגיעים עם יכולת ייחודית המשולבת עם יכולת התקיפה האווירית שלנו".

ולונל אדווין מתידיס אמר שהוא וכוחותיו יהיו הכוחות האמריקנים הקרובים ביותר ללחימה באוקראינה, והם "עוקבים מקרוב" אחר הכוחות הרוסיים וגם מתאמנים.

לפי הערוץ, לחטיבה יש כוח של 4,700 חיילים, והם מוצבים ברומניה, לחיזוק האגף המזרחי של נאט"ו.

الفرقة 101 الأمريكية المحمولة جواً تنتشر في أوروبا لأوّل مرّة منذ 80 عاماً  | وكالة ستيب الإخبارية

קרדיט: רשת אוריינט ניוז    קרדיט לתמונה: סטפ ניוז