האחים המוסלמים חונכים ערוץ לויין חדש בלונדון נגד משטרו של א-סיסי

ערוץ הלוויין החדש נקרא "העמים" – "الشعوب" , והוא מנוהל על ידי איש התקשורת, מועטז מטר, וממומן על ידי אחיו של היועץ של הנשיא המצרי לשעבר – מורסי

האחים המוסלמים, ובמיוחד אנשי "חזית איסטנבול", בראשות מחמוד חוסיין, השיקו ערוץ לוויין חדש המשדר מבירת בריטניה, לונדון, ושנועד לתקוף את מצרים, לקרוא להפלת המדינה ולגייס הפגנות נגד המשטר.

הקבוצה קראה לערוץ הלוויין החדש "העמים", והוא מנוהל בעיקר על ידי איש התקשורת הנמלט מואטז מטר, שעזב בעבר את טורקיה לאחר שהרשויות הטורקיות אילצו אותו לעזוב את המדינה והשעו את תוכניתו בתחנת הטלוויזיה "אל-שרק".

מקורות חשפו לרשת -Al-Arabiya.net כי ערוץ הלוויין ממומן על ידי איש העסקים ,הנמנה על תנועת האחים המוסלמים, מדחאת אל-חדד, המתגורר בטורקיה, שהוא המנהיג הבולט ביותר של האחים וראש הזרוע הפיננסית של הארגון, מפלג חזית מחמוד חוסיין באיסטנבול , ומנהל עבורם מספר תיקים פיננסיים וחברות השקעות גדולות, בנוסף להיותו אחיו של אסאם אל-חדד, יועץ הנשיא לשעבר מוחמד מורסי לשעבר שהיה חבר ב"האחים המוסלמים" ודודו של ג'יהאד אל-חדד, יועץ מדיניות החוץ של מורסי.

הקבוצה החליטה למנות את העיתונאי הנמלט מועטז מטר לאחראי על הערוץ, שאמור – על פי המידע – למשוך את שאר גופי השידור ואנשי התקשורת שיעזבו את איסטנבול, והתוכניות והפעילות התקשורתית שלהם נעצרו שם, על פי החלטת הרשויות הטורקיות, וכן מספר רב של מכינים, כתבים וטכנאים של הקבוצה יתקבלו לעבודה במטה הראשי של הטלוויזיה בלוויין בלונדון ושמשרדיו מתוכננים להיפתח גם בעוד מספר מדינות.

הרשויות הטורקיות החליטו בשנה שעברה לאסור את פעילות התקשורת של האחים, במיוחד אלה המשודרות בערוצי הלוויין של הקבוצה באיסטנבול, כהכנה להתקרבות למצרים.

שדרן האחים מועטז מטר הודיע ​​על הפסקת פעילותו התקשורתית בפלטפורמות התקשורת, כמו גם בערוץ היוטיוב שלו, על פי בקשה רשמית של הרשויות בטורקיה.

ערוץ הלוויין "מקמלין" – "مكملين"  של האחים הודיע ​​כי יפסיק לצמיתות לשדר מטורקיה כמה שבועות לאחר מכן.

ערוץ הלוויין אמר באופן רשמי כי החליט להפסיק לצמיתות את השידורים מטורקיה ולסגור את האולפנים שלו לאחר 8 שנים בהן פעל מאיסטנבול, והוסיף כי יחדש את השידור ממדינות אחרות בקרוב.

שלטונות טורקיה דרשו אז מהנהלת תחנת הלוויין להפסיק את תוכניותיו המבקרות את מצרים ומדינות המפרץ, או להפסיק לשדר מטורקיה סופית. מנהיגי האחים התבשרו על כך באופן רשמי, במיוחד לאור ההתקרבות  התורכית -מצרית וכן התקרבותה למדינות המפרץ, שראשי הקבוצה ראו שאינה עולה בקנה אחד עם פעילותה התקשורתית של הארגון, ולכן החליטה להעביר את פעילות תחנת הלוויין למדינות אחרות.

ראוי לציין כי טורקיה הודיעה על חידוש המגעים הדיפלומטיים שלה עם מצרים במרץ אשתקד, כאשר משלחת טורקית בראשות סגן שר החוץ, סאדאת אונל, ביקרה במצרים במאי 2021 בביקור ראשון מסוגו מאז 2013 וקיימה שיחות "גישושים" בקהיר עם גורמים מצריים בראשות סגן שר החוץ חמדי סנאד לוזה.

ארבעה חודשים לאחר מכן, סגן שר החוץ המצרי ביקר באנקרה בראש משלחת דיפלומטית מצרית ב-7 וב-8 בספטמבר, כדי לקיים סבב שני של שיחות גישוש לקראת פתרון חילוקי דעות ונורמליזציה של היחסים.

קרדיט: אלערביה