מאסק מנחש: המיתון העולמי יימשך עד 2024

פיטורים המוניים צפויים בטוויטר, במיוחד אם המיליארדר אילון מאסק ישלים את רכישת החברה ב-44 מיליארד דולר, כך דיווח הוושינגטון פוסט ביום חמישי.

בזמן שהציג את העסקה שלו לרכישת טוויטר למשקיעים, אמר מאסק כי הוא מתכנן להיפטר מכשלושה רבעים מעובדי החברה ולהפוך אותה לקצת יותר מ-2,000 עובדים.

אם העסקה של מאסק לרכישת טוויטר תיכשל, התוכנית של החברה לקצץ כ-800 מיליון דולר משכרה עד סוף השנה הבאה תגרום לה להשיל כרבע מעובדיה.

טוויטר מעסיקה 7,500 עובדים, לפי "AFP".

הוושינגטון פוסט, שציטט ראיונות ומסמכים, מאמין כי צמצום מספר העובדים בחברה שבסיסה בסן פרנסיסקו עלול להחליש את יכולת הפלטפורמה לערוך פוסטים פוגעניים או להבטיחנהל אבטחת מידע כסדרה.

"כאשר אילון מאסק יקנה את טוויטר, הוא יוכל לעשות מה שהוא רוצה", אמר קרל טוביאס, פרופסור בבית הספר למשפטים באוניברסיטת ריצ'מונד. 

"אני חושב שהוא מתכנן את זה", הוסיף וציין כי טוויטר בעצם התקשתה להרוויח כסף לפני שמאסק רכש אותה.

טוויטר הגישה תביעה כדי לחייב את מאסק לתנאי עסקת הרכישה, עליה חתם באפריל, לאחר שהאחרון ניסה להתחמק ממנה, כך לפי "AFP".

שופט אמריקאי השעה את התביעה לאחר שמאסק שינה את דעתו לאחרונה ונתן לצדדים עד 28 באוקטובר לסיים שוב את המגה עסקה.

בתגובה לשאלות לגבי הרווחים הרבעוניים של טסלה השבוע, אמר מאסק שהוא "נרגש ממצב טוויטר".

"אני חושב שזה נכס שהיה קצת חלש כבר הרבה זמן אבל יש לו פוטנציאל מדהים, למרות שברור שאני ומשקיעים אחרים משלמים כרגע לא מעט לטוויטר", הוסיף.

הפיקוח האפשרי של מאסק על אתר הרשת החברתית רבת ההשפעה מדאיג פעילים שחוששים שהוא יפתח את הדלתות לפרסומים פוגעניים ומטעים יותר.

מנכ"ל טסלה, אמר ביום שישי, כי הוא מצפה שהמיתון ( העולמי) יימשך עד אביב 2024, לאחר שהעלה מוקדם יותר חששות לגבי הביקושים בסין ובאירופה, לפי "רויטרס".

"רק ניחוש, אבל אולי עד אביב 24", הוסיף מאסק בטוויטר כשנשאל על ידי משתמש כמה זמן יימשך המיתון.

מניית טסלה נפלה ביום חמישי, יממה לאחר שמאסק אמר כי "קצת קשה" ליצרנית המכוניות החשמליות להגדיל ביקוש לנוכח כלכלה עולמית חלשה, לפי "רויטרס".

ماسك يتوقع استمرار الركود حتى 2024 | من المصدر

קרדיט: אלחורה