בגידות בלתי פוסקות: 3 ערבים ישראלים מואשמים במסירת מידע רגיש לחמאס

*- שלושה ערבים ישראלים תושבי הצפון מואשמים במסירת מידע רגיש מתוך מערכות אסטרטגיות לחמאס.   *- השלושה מואשמים במסירת המידע לשלוחת החמאס בטורקיה.   *-  תכננו לפגוע ברשת תקשורת בזמן מלחמה

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בלוד נגד שלושה תושבי הצפון שעל פי החשד מסרו מידע רגיש לארגון החמאס בטורקיה ותכננו לפגוע ברשת תקשורת בזמן מלחמה. על פי כתב האישום, אחד הנאשמים, עבד ,החל משנת 2004, בחברת סלקום כמהנדס תוכנה, ובמסגרת תפקידו קיבל הרשאות גישה נרחבות למערכות בחברה.

העובד, ר.ע, חש הזדהות אידיאולוגית עם חמאס ויצר קשר עם ארגון הטרור בעזרת תיווכו של אשרף חסן, אזרח ישראלי פעיל חמאס שמעורב בקידום פעילות נגד ישראל בעזרת גיוס אזרחי המדינה. במהלך 2017, בעת שהותו בטורקיה, נפגש העובד עם גורמי חמאס מקומיים, ובהתאם לבקשתם העביר מידע רגיש אודות תשתיות התקשורת בישראל. מידע חסוי אליו נחשף במסגרת עבודתו, במטרה לסייע לארגון לפגוע באותן תשתיות, בעיקר בעיתות לחימה.

בפגישות נכח גם עזאם אקרע, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, אשר ביקש בפגישות גישה למערכות המחשב והמידע של סלקום. כשחזר לארץ נפגש ר.ע עם חשוד אחר, ש.ע, שהחל משנת 2017 שימוש כיועץ חיצוני של החברה בנושאי רשתות תקשורת ומחשוב. בפגישה הבהיר את מטרתו לקבל מידע על נקודות התורפה של המערכות, על מנת לאפשר לארגון חמאס לשבש את פעילות החברה בעת הצורך.

בהתאם לבקשתו, העביר ש.ע מידע על מערכות אבטחת המידע של חברת סלקום ועל דרכים שונות לעקיפתן, זאת לצרכי חדירה חיצונית למערכות המחשוב והמידע של החברה, תוך ידיעה כי המידע יועבר לאנשי החמאס בטורקיה.

נוסף על כך, החל משנת 2015 לערך, החלו השניים לדון על האפשרות להשבית או לשבש רכיבים שונים במערכות המחשב והמידע של סלקום, בעת לחימה ישראלית, וזאת מתוך רצון לסייע למאבק הפלסטיני. השניים החלו להכיר ולצבור מראש אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו להם, בשעת פקודה, לחדור למערכות הרלוונטיות ולהפעיל תוכנות שיפגעו באופן חמור בפעילות סלקום. זאת תמוך ידיעה כי החברה מעניקה שירותים לכוחות צה"ל והמשטרה.

ממעשיהם האמורים של הנאשמים עולה כי הם סיכנו את ביטחון המדינה באופן ממשי וחמור ביותר ואולם, מעצרם וחקירתם ע"י משטרת ישראל והשב"כ הובילו לכדי סיכול של מאמצי ארגון החמאס לאסוף מידע רחב עוד יותר ולפגוע בתשתיות תקשורת בישראל.

במקביל לקשר של ר.ע עם בכירי החמאס בטורקיה, עמד אחיו ז.ע אף הוא בקשר עם אשרף ובמהלך הקשר ביניהם, ניפגש עימו לכל הפחות שלוש פעמים. כאשר באחת מהפעמים ביקש ר.ע מז.ע להעביר עבורו מסר, לפיו הוא מבקש לקיים תקשורת בטוחה, המאפשרת להימנע ממעקב וניטור של רשויות המודיעין של מדינת ישראל.

בד בבד עם כתב-האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הערה ברקע הידיעה: ממתי סומכים על מחלקת כוח אדם בחברה מסחרית לגייס עובדים למערכות אסטרטגיות הקשורות בבטחון המדינה ? שוב כשלון השב"כ להגן על נכסי מדינת ישראל ? הוא שמא מישהו בחברה חרג מסמכותו וכמעט המית אסון על המדינה בשעות לחימה ? 

אסור להעסיק ערבים ישראלים במערכות אסטרטגיות ישראליות ולו רק כדי לא להעמידם במבחן בשעת מלחמה. זא לא מובן לאנשים האמונים על בטחון ישראל ? או שמא נסתתמה בינתם ? נמאס לראות שוב ושוב את מערכות הביטחון הישראליות כושלות בגלל חוסר מחשבה מלכתחילה….

First Arab - Israeli War 1948 - COLD WAR DOCUMENTARY - YouTube

קרדיט: תקשורת שב"כ   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות