רוסיה תגן על ארבעת המחוזות האוקראינים שסיפחה בנשק גרעיני

הקרמלין הבטיח כי ארבעת האזורים של אוקראינה שסופחו לאחרונה יאובטחו באמצעות הנשק הגרעיני של מוסקבה.

ב-18 באוקטובר, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לכתבים: "האזורים הללו הם מרכיב חשוב בפדרציה הרוסית, והם נמצאים תחת הגנה כמו אדמות רוסיות אחרות".

ארבעה מחוזות אוקראינים – לוגנסק, דונייצק, חרסון וזפורוז'יה – ששווים 18% משטחה של אוקראינה – ימוזגו עם רוסיה במסגרת חוק שאושר על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוקדם יותר החודש לאחר הצבעה שנויה במחלוקת של תושבי ארבעת האזורים הבדלנים באוקראינה בסוף ספטמבר.

פוטין הכריז שכל מי שמתגורר בארבעת האזורים הללו "הפך לאזרח רוסיה לנצח" וכי מוסקבה "תשתמש בכל האמצעים הזמינים" כדי להגן על האזור החדש. מוקדם יותר הוא הדגיש כי רוסיה מוכנה להגן על שלמותה הטריטוריאלית "בכל אמצעי העומד לרשותנו", כולל נשק גרעיני.

ב-30 בספטמבר פרסם הקרמלין אזהרה, ואמר כי כל התקפה על האדמות שסופחו לרוסיה תיחשב כהתקפה על רוסיה. המשמעות היא ש"המטריה הגרעינית" של רוסיה תכסה את ארבעת האזורים החדשים שנכבשו.

בינתיים, אוקראינה התחייבה להחזיר לעצמה את כל שטחה, כולל קרים. מסוף אוגוסט, קייב החלה במסע התקפות נגד חזקות הן במזרח והן בדרום, והחזירה את השליטה על יותר מ-1,000 קמ"ר של שטח אפילו באזורים שכבר סופחו לרוסיה.

שויגו אומר שלרוסיה אין תוכניות להשתמש בנשק גרעיני או כימי טקטי באוקראינה

קרדיט: ערביכ דפנס