אוקראינה: הפלנו 86% מהמל"טים המתאבדים שהרוסים שיגרו ביומיים האחרונים

קייב טענה כי הפילה 86% מהמל"טים המתאבדים הרוסיים ששוגרו לעבר מטרות באוקראינה במהלך היומיים האחרונים.

לדברי יורי איהנאט, דובר פיקוד הכוחות המזוינים של אוקראינה, כפי שדווח באוקרנסקה פרבדה ב-17 באוקטובר, כוחות קייב הפילו 37 כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) שהצד הרוסי השתמש בהם כדי לתקוף מטרות באוקראינה מאז ה- 16 באוקטובר בערב.

לדבריו, כל הכוחות והמשאבים האוקראינים, כולל כלי טיס ומערכות הגנה אווירית, היו מעורבים ביירוט המל"טים. לדבריו, לפחות 86% מהמל"טים שהופלו היו מהדגם האיראני "שאהד", וזו תוצאה טובה מאוד. הוא המשיך: "מתוך נחיל המל"טים התוקפים ששיגרה רוסיה , 43 מל"טים – שתקפו את אוקראינה מדרום – הושמדו.

طائرات انتحارية في تقارير القصة كاملة - YouTube

ההצהרה של אהנאט באה לאור ההתקפות האחרונות של רוסיה על אתרי צבא, אנרגיה ותקשורת אוקראינית באמצעות טילים בעלי דיוק גבוה ומל"טים מתאבדים. ב-17 באוקטובר פתח הצבא הרוסי בשלוש תקיפות אזוריות על תשתית האנרגיה של אוקראינה. וראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהאל אמר שמאות אזורי מגורים נותרו ללא חשמל.

שמיהאל הצהיר כי על קייב נערכו חמש תקיפות של מל"טים. נגרם נזק לתשתית החשמל. בנוסף, רוסיה תקפה בטילים את דנייפרופטרובסק ותשתית קריטית של העיר סומי.

לדברי שמיהאל, הרשויות האזוריות באוקראינה שואפות להתמודד עם השפעות התקיפות ולהחזיר את אספקת החשמל לתיקונה.

לכל אזור יש תכנית פעולה לשעת חירום, והפציר באוקראינים לעשות את אותו הדבר למען ייצוב מערכת האנרגיה. זה חשוב במיוחד בשעות השיא.

התקיפות הרוסיות הבוקר פגעו בתשתיות האנרגיה במרכז ובצפון אוקראינה.

הרמן הליושנקו, שר האנרגיה של אוקראינה, הצהיר מוקדם יותר כי קייב צריכה לסגור את המרחב האווירי מעל תחנות כוח ותשתיות אנרגיה אחרות על מנת לצמצם את האפשרות להתקפה עתידית של כוחות רוסים.

בנוסף, הליושנקו ביקש מהאוקראינים להפחית את השימוש היומי שלהם בחשמל, במיוחד בין השעות 17 ל-23.

זה יעזור לשמר ולייצב את אספקת האנרגיה שרוסיה מנסה לערער, ​​אמר.

בשבועות האחרונים, קייב והמערב פרסמו טענות לפיהן רוסיה רכשה מספר רב של מל"טים מתאבדים מדגם שאהד מאיראן כדי לתקוף את אוקראינה.

דוברת פיקוד המבצעים הדרומי של אוקראינה, נטליה הומניוק, אמרה קודם לכן: "רוסיה מנסה להשתמש במל"ט מסוג זה כדי לתקוף תשתית קריטית, ומשאירה אותנו ללא מים, חימום וחשמל. מל"טים הורסים מטרות על ידי שריפה, לא פיצוץ. זו הסיבה שהם משתמשים בנשק הזה כדי לתקוף יעדי תשתית, כי זה משפיע פחות על מקומות שבהם אנשים מתאספים".

רוסיה ואיראן הכחישו בעקביות שימוש במל"טים שנרכשו מטהראן בפעילות צבאית באוקראינה.

הפלת מזל"ט איראני באזור קוביאנסק שבאוקראינה

קרדיט: תסנים