מפקד משמרות המהפכה האיראניים מאיים על ערב הסעודית לרסן את ההסתה

בנאום בפני חיילים, מפקד משמרות המהפכה האיראניים פרסם היום, יום שני, איומים שהופנו כלפי ערב הסעודית, וקשר  זאת להפגנות המתקיימות בארצו.

מפקד משמרות המהפכה האיראניים מאיים על ערב הסעודית

על פי דיווחים בתקשורת, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, האלוף חוסיין סלמי, פרסם אזהרה לסעודיה, ודרש ממנה לשלוט על אמצעי התקשורת "הממומנת" על ידה או להתמודד עם "ההשלכות", והאשים אותה ב"הסתה" תוך שהוא מתכוון להפגנות בארצו.

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", המקורבת למשמרות המהפכה, ציטטה את סלמי שאמר: "אני מזהיר את משטר אל-סעוד לשים לב להתנהגותם ולשלוט על אמצעי התקשורת שלהם, אחרת ההשלכות של ההתנהגות הרעה יגרמו לתגובת נגד." סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית, IRNA, אישרה מצדה כי סלמי "הזהיר את המשטר הסעודי, לפקח על התנהגות אמצעי התקשורת הממומנת על ידו והמסיתה נגד איראן", כפי שתיאר זאת.
הוא הוסיף, "ברור שהם מבקשים להסית את בני הנוער שלנו להשתתף בהתפרעויות, ואנו מייעצים להם לשלוט בתקשורת הממומנת על ידם ולהיות ערניים".

הצהרותיו של מפקד משמרות המהפכה האיראניים נאמרו במהלך תרגיל צבאי בשם "אקטידאר" של הכוח היבשתי של מיליציית משמרות המהפכה באזור הכללי של ארס, מצפון למחוזות מזרח אזרבייג'ן וארדביל, לפי התקשורת האיראנית.

 

קרדיט: סטפ ניוז