דיווח אמריקאי: משמרות המהפכה הגיעו לאוקראינה

האיחוד האירופי: אנו מחפשים ראיות בלתי ניתנות להפרכה למעורבותה של איראן בפלישת רוסיה לאוקראינה 

מקורות מערביים חשפו כי חברי משמרות המהפכה האיראנים פעלו באזורים שבשליטת רוסיה באוקראינה . לפי מקורות אלה, חברי משמרות המהפכה האיראנים נסעו לשטחים שבשליטת רוסיה באוקראינה על מנת לסייע באימון הכוחות הרוסיים – כך דיווחה רשת פוקס ניוז האמריקאית.

משמרות המהפכה האיראנים הוגדרו על ידי ארצות הברית כארגון טרור זר. דו"ח של המכון לחקר המלחמה (IFSW) שפורסם בשבוע שעבר אמר כי כוחות רוסים "ככל הנראה" הביאו כוח אדם המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים כדי להכשיר רוסים כיצד להשתמש במל"טים מדגם Shahid-136.

לפי הדיווח, ב-12 באוקטובר הודיע ​​מרכז ההתנגדות האוקראיני כי מספר "לא מוגדר" של מדריכים מאיראן הגיע לדז'נקוי שבחצי האי קרים ולנמל זלזני והלדיבצי באזור חרסון.

ה"דיילי מירור" הבריטי אישר את הידיעה הזו ואמר כי המספר יכול להגיע ל-50 מומחים משורות משמרות המהפכה האיראניים.

משרד ההגנה האמריקני אמר לפוקס ניוז כי "אין לו מה להוסיף בשלב זה" בתגובה לדיווחים.

האיחוד האירופי מחפש ראיות מוצקות

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר ביום שני כי האיחוד האירופי מחפש ראיות משכנעות למעורבות איראנית כלשהי במלחמתה של רוסיה באוקראינה.

"נחפש ראיות בלתי ניתנות להפרכה למעורבות (של איראן) במלחמת אוקראינה", אמר לכתבים עם הגעתו לישיבת שרי החוץ של האיחוד האירופי בלוקסמבורג, והוסיף כי שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה ישתתף בפגישה.

בנוסף, מרכז ההתנגדות אישר כי המדריכים האיראנים שולטים ישירות בשיגור רחפנים לעבר מטרות אזרחיות, כולל באזורי מיקולאיב ואודסה.

בעוד שמרכז ההתנגדות זיהה את המאמנים כאיראנים בלבד, דו"ח אחר הצביע על כך שמשמרות המהפכה הם המפעילים העיקריים של סד"כ המל"טים האיראני, מה שהופך להיות "סביר" שהמדריכים הם חברים במשמרות המהפכה או לפחות קשורים לקבוצה.

רוסיה הגבירה את הפצצותיה בעקבות פיצוץ גשר קרים, וירתה 80 טילי שיוט לעבר אוקראינה "כנקמה" על "המתקפה" על גשר קרץ'. גורמים רשמיים ברוסיה אמרו שפיצוץ מיכל דלק גרם נזק לחלק מהגשר המקשר בין רוסיה לקרים, וגרם לחלק מהמבנה ליפול למים. שלושה בני אדם נהרגו בפיצוץ, ככל הנראה נוסעים במכונית ליד המשאית שהתפוצצה.

טהראן טענה שוב ושוב כי היא אינה מעורבת במלחמתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באוקראינה, אך מבקרים הטילו ספק בטענה זאת כאשר מל"טי Shahed-136, הידועים גם כ"מל"טי קמיקזה", החלו להופיע בקו החזית. מוסקבה קיבלה את המל"טים במהלך הקיץ, כאשר גורמים רשמיים פנו לקוריאה הצפונית ולאיראן כדי לסייע בחידוש אספקת הנשק ההולך ואוזל, כולל פגזי ארטילריה וטילים.

כוחות רוסים נתקלו בבעיות טכניות בזמן שניסו לפרוס מל"טים של Shahid-136, אך הם החלו להשתמש במל"טים באמצע ספטמבר, ואילו כוחות אוקראינים טענו כי הפילו חלק מהמל"טים.

קרדיט לתמונות: אלערביה