יחידות סוריות הנאמנות לרוסים מאבטחת מפקדות איראניות במזרח סוריה

רשת החדשות הסורית – "עין הפרת" חשפה הקמתם של מחסומי דרכים על ידי יחידות גייס 5 הנאמנות, מאומנות וממומנות על ידי הרוסים באזור הכפרי הצפוני של מחוז דיר א-זור, במטרה להגן על מפקדות המיליציות הקשורות למשמרות המהפכה האיראניים הפועלות באזור.
מהרשת נמסר כי הכתב שלה הצליח לזהות מחסומים המאויישים על ידי חיילים  מגייס 5 באזור אלרבידה -الربيضة  באזור הכפרי הצפוני של מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה, אזור הנמצא בשליטה משותפת של צבא סוריה, המיליציות האיראניות והכוחות הרוסיים".

הרשת הוסיפה, "תפקידם של מחסומי גייס 5 הוא למנוע מהאנשים להיכנס לאזור מכיוון שהוא מכיל מפקדות של המיליציות האיראניות ומפקדה של הכוחות הרוסיים".
האתר ציין כי המיליציות האיראניות הוצבו לאחרונה בתוך מפקדה שהקימו בשכונת עומר אלחמאדי באזור אלרבידה, השוכנת בין העיירות חטלה – حطلة  ומראט – مراط באזור הכפרי הצפוני של מחוז דיר א-זור.

ראוי לציין שלאחרונה החלה רוסיה לשפר את יחסיה עם הכוחות האיראניים בסוריה, בשל אבדותיה באוקראינה, שאילצו אותה לייבא מל"טים איראניים.

הערה ברקע הידיעה הנ"ל: ידיעה זאת מתווספת לידיעות קודמות המצביעות בבירור בשינוי מהותי ביחס הרוסי למיליציות האיראניות הפועלות במזרח סוריה. אם עד כה ניסתה רוסיה לדחוק את רגלי המיליציות ממזרח סוריה לאדמת עיראק , הרי שכרגע נראה כי 2 המדינות משלבות כוחות ומשתפות פעולה להגברת אחיזתם במזרח סוריה ויחידות הצבא הסורי , הנאמנות לרוסים , משתפות פעולה עם מדיניות חדשה זאת . 

צריך לראות אם הידוק הקשרים החדש בין רוסיה לאיראן תופס תאוצה גם בדרום מערב סוריה, במחוזות דרעא וקונייטרה, הסמוכות לגבול ישראל, תוך יצירת איום חדש שישראל ניסתה בכל מאודה, בעזרת סיוע רוסי למנוע אותו.

רוסיה לא רואה בעין טובה גינויים ישראלים לפעילותה באוקראינה , ואם ישראל תיכנע בסופו של יום לדרישות האמריקאיות לספק לאוקראינה מערכות הגנה אווירית ומערכות ליירוט טילים מתוצרתה , הרי שהרוסים בונים מנוף לחץ נגדי, יחד עם האיראנים, על גבול הגולן עם סוריה.

צריך לחשוב פעמיים לפני שממשיכים לדרדר את היחסים עם רוסיה.

ישראל לא יכולה לסכן את ביטחונה ולפעול על פי אינטרס אמריקאי- אירופי מובהק. 

ميليشيا روسية تحمي مقرات الحرس الثوري الإيراني في شرق سوريا

קרדיט: אלדוראר