דיוויזיה 4 ממקשת את האזורים בו נמצאות מפקדות שלה. משמעות

אנשי דיוויזיה 4 הסורית זרעו הבוקר מוקשים בסביבת מפקדתה באזור הכפרי המערבי של דמשק ובאזורי הגבול עם לבנון.

כתב רשת התקשורת הסורית – "נדאא פוסט" אמר כי " לוחמי דיוויזיה 4 החלו להטמין מוקשים בקרבת עמדותיהם בסמוך לעיירת הגבול רחל'ה – رخلة וליד העיירה דימאס – الديماس שבשליטת זרועות הביטחון של כוחות צבא סוריה.

הכתב הוסיף כי דיוויזיה 4 החלה לנקוט באמצעים אלה כדי להגן על המפקדה שלה מכל התקפה אפשרית של מיליציות איראניות או אפילו זרועות ביטחון ומיליציות שהן בעלות ברית עם כוחות המשטר.

הוא ציין כי דיוויזיה 4 זרעה כשמונה מוקשים בסביבת כל אחת מחמשת מפקדותיה ומתחמים צבאיים שלה באזור. זריעת המוקשים החלה משעות הבוקר המוקדמות ונמשכה עד עשר בבוקר.

תהליך הנחת המוקשים היה בפיקוח של קצינים מדיוויזיה 4, אחד מהם בדרגת רב סרן, ומומחים צבאיים המתמחים בתחום המוקשים והמטענים, עם צוות הנדסה מיוחד של הכוחות המיוחדים.

פעולות הנחת המוקשים מגיעות לאחר שדיוויזיה 4 נחשפה לפעולות חטיפה ותקיפה באזורים שונים באזור הכפרי של מערב דמשק במהלכן נהרגו להם חיילים וכן נחטפו להם חיילים על ידי גורמים לא מזוהים. 

הערה ברקע הידיעה: לפי המצב הנוכחי, בה מפקד דיוויזיה 4 האלוף מאהר אלאסד נאמן לאיראנים , אין לדיוויזיה כל סיבה להתמגן ולזרוע מוקשים סביב מתקנים צבאיים שלה. אלא שלאחרונה נראה כי השת"פ ביניהם לבין האיראנים עלה על שרטון , מסיבות רבות וביניהן מאבק אל אזורי הפצת סמים בכל רחבי סוריה וגביית דמי מעבר בגבולות סוריה עם עיראק ועם לבנון , ותקריות אש בין 2 הצדדים הפכה לתופעה נפוצה מבלי שכל צד יכול להביא להפסקתה המוחלטת. לאחרונה אף החלה דיוויזיה 4 לעסוק בהפצת מטבעות זרים ומטבע סורי מזוייפים מה שעוד יותר הגדיל את החיכוך עם הכוחות האיראנים. זריעת המוקשים ותמגנות מפקדות דיוויזיה 4 באו , ככל הנראה, על בסיס הערכה כי המיליציות האיראניות וחיזבאללה יחד עם יחידות הצבא הסורי הנאמנות לאיראן יתחילו לפגע בהם באישור מ"למעלה" (הפיקוד האיראני בסוריה) . 

“الفرقة الرابعة” تزرع ألغاماً في محيط مقرّاتها بريف دمشق خوفاً من الهجمات

קרדיט: נידאא פוסט