איראן מקימה בעזרת חיזבאללה מסלולי המראה למל"טים במזרח סוריה

מיליציות איראניות החלו בבניית מסלולי המראה למל"טים באזור אל-חידריה – الحيدرية ליד העיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור.

באזור אלחידריה ישנו ריכוז של כוחות משמרות המהפכה האיראנים השני בגודלו ליד הגבול הסורי עם עיראק.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" ציטט מקורות יודעי דבר שטענו כי מיליציית משמרות המהפכה העבירה ציוד קידוח ובנייה, במטרה להקים מסלולי המראה למל"טים באזור אל-חידריה ליד אל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור. באזור ישנם שני שדות תעופה לדאונים, וכי הפרויקט הזה מתבצע בפיקוח של מפקדים מ"חיזבאללה" הלבנוני.

על פי המקורות, ב-31 באוגוסט ביקר  "חאג' סאג'אד" בעיר אל-מיאדין, נפגש עם מפקדי המיליציות האיראניות באזור וסיכם איתם להקים חוליות לוחמים שיתקפו את בסיסי ארה"ב בעזרת מל"טים מתאבדים.

רשת החדשות הסורית הפועלת במזרח המדינה – "עין אל-פרת" חשפה בתחילת החודש שעבר כי איראן הקימה בסיס ענק לנשק מתקדם בסביבת מקדש עין עלי במדבר אל-קוריה – القورية  שליד עיר המחוז אל-מיאדין, כך שיהיה דומה לבסיס האימאם עלי במדבר אל-בוקמאל.

איראן והמיליציות שלה שולטות על לפחות 40,000 קילומטרים רבועים של המדבר (באדיה) הסורי, שכוללים בתוכם  אזורים מעיר המחוז אלבוכמאל ועד למערב העיר תדמור (פלמירה) ודרומה, בואכה האזור הכפרי הדרומי של מחוז א-רקה.

הערה ברקע הידיעה : בעבר הלא רחוק השתמשה איראן במסלולי שדות תעופה צבאיים של חיל האוויר הסורי על מנת להפעיל מבצעית את צי המל"טים שהביאה לסוריה , כמו בסיס תדמור וטי-4 ושדות נוספים,  אך אחרי תקיפות ישראליות הרסניות על מקומות אלו והשמדת מערך המל"טים האיראנים, הוחלט, ככל הנראה, על ידי הפיקוד האיראני הבכיר להרחיק עוד יותר את פעילות המל"טים שלהם מידיה הארוכות של ישראל ולהביאם ממש עד גבול עיראק.

מיותר לציין כי עשרות התקיפות על בסיסי מיליציות איראניות באזור הגבול עם עיראק יותר מרומזים שיש לישראל את היכולת גם לשבש את פעילות המל"טים האיראנים בשטח זה.

קרדיט: עין אלפרת