המצפה הסורי מאשר את הרג 105,000 סורים בתוך בתי הכלא של המשטר

ביום שני אמר רמי עבד אל רחמן, מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, בראיון עיתונאי כי יותר מ-105,000 סורים נהרגו בתוך מתקני המעצרים של המשטר הסורי.

הוא הוסיף: "בתוך בתי הכלא של המשטר נהרגו יותר מ-105,000 סורים, 80% מהם נהרגו בין 2013 ל-2015, כאשר "משמרות המהפכה האיראניים" ו"חיזבאללה" הלבנוני פיקחו על עינויים, וכמה מאלה שעזבו את מחנה רוקבן נעצרו ואז הם שוחררו תמורת כופר, למעט במקרה של האב ובנו, כי חיזבאללה עצר אותם לפני שנתיים ומחזיקם עד עכשיו".

והוסיף, "חיזבאללה מתנהג כמו מיליצייה סורית ואחד מאיברי המשטר, ויש לו היסטוריה של הוצאות להורג שמתרחשות, וידו באזורים מסוימים גדולה יותר מידו של המשטר עצמו".

הוא המשיך, "האזור היחיד שניתן להגיע אליו ממחנה אל-רוקבאן הוא אזורי המשטר, מכיוון שהיציאה לאזורים שבשליטת טורקיה תעלה הרבה כסף, ובאשר לאזורים הנשלטים על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הסוחרים בבני אדם יגבו סכומי כסף אדירים עבור הכנסתם לאזור".

דו"ח חדש שהוציא אגודת העצורים והנעדרים (ADMSP), ב-4 באוקטובר, חשף את ההיררכיה הצבאית, שרשרת הפיקוד, הפקודות וחלוקת האחריות באחד המקומות החשאיים ביותר במדינה.

המידע הבהיר אז לראשונה את פרטי שרשרת הפיקוד בכלא, וכן הצביע על האחראים לביצוע עינויים והרג עצירים נרחב ושיטתי, הנחשבים בגדר רצח עם ופשעים נגד האנושות.

הדו"ח תיאר גם את מבנה הכלא, מערך ההגנה עליו והמבנה המנהלי של הכלא, כמו גם את הקשר שלו עם שאר הגופים והמוסדות של המדינה, כמו גם כיצד הוא חוזק במכוון כדי להדוף התקפות חיצוניות אפשריות ולדכא עצורים בתוכו.

הדו"ח סיפק פרטים חדשים ומזעזעים על היחס האכזרי לעצורים בכלא, שבהם מתו יותר מ-30,000 עצירים כתוצאה מהוצאה להורג, או כתוצאה מעינויים, חוסר טיפול רפואי או רעב בין השנים 2011 ל-2018 בכלא סדנאיה.

באשר לחדרי המלח, שנחשפו בעבר, הוזכר בדו"ח כי הם שימשו מקום לאחסון גופות הקורבנות עד להעברתם לבית החולים הצבאי תשרין. על פי ההערכות, המשטר הוציא להורג לפחות 500 עצורים נוספים בין 2018 ל-2018. 2021, על פי עדויות ניצולים ודיווחי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם.

המצפה מאשר את הרג 105,000 סורים בתוך בתי הכלא של המשטר

קרדיט: לבנט-סוכנויות